Geçen günlerde -N- yazmı$tı... Aklıma geldi hemen payla$ayım dedim :)

Bir hikaye var, ekonomi ile ki bence çok net bir $ekilde özetliyor..

Mevsim yaz, aylardan Ağustos..
Riviera kıyısında küçük bir kasabada yaz sezonu ancak yağmur yağıyor.. Anlayacağını kasaba bombo$.. Herkesin borcu var ve kendi aralarında ki kredi ile hayatlarına devam ediyorlar.

Günlerden bir gün, $ans eseri zengin bir Rus otele geliyor. Resepsiyona 100 $ bırakıp odaya bakmaya çıkıyor. Otelin sahibi hiç zaman kaybetmeden 100 $'ı alıp et dükkanına olan borcunu ödemeye gidiyor. Market sahibi ise parayı aldığı gibi toptancıya olan borcunu ödüyor. Toptancı sevinçle parasını alıp, kriz nedeniyle kredili hizmet veren, son defa birlikte olduğu fahi$eye götürüyor..

Ve fahi$e, parayı alarak aynı otele olan borcunu ödüyor..

O anda, Rus mü$teri odadan geri dönüyor ve odayı beğenmediğini söyleyerek 100 $ olan parasını geri alarak kasabayı terk ediyor.

Ortada somut olarak kazanılan bir para yok, fakat Rus mü$teri sayesinde bütün kasaba borçlarından kurtuluyor !

Ekonomi mi ? Bu i$te, senin cebinden onun cebine ve daha sonra tekrar senin cebine.. Bu kadar.

Mutluluklar herkese !

edit post

13 Reply to "Ekonomi"

  • UndefinabLe© on 9 Eylül 2009 15:09

    Benim param döner dolaşır bir gün senin cebine girer Bug, bil bunu yani (=

    Haklısın, evet! ((=

    -D-

     

    * ßayanku$ ^^ on 9 Eylül 2009 15:10

    cok ıyı yaa:D:d

     

    La Rouge on 9 Eylül 2009 16:27

    :D
    hımm..alın verin ekonomiye can verin diyesim geldi :p

     

    fashion with ecem on 9 Eylül 2009 17:08

    belki benim kağıt param bi şekilde döne dolaşa senin cebine girer..:)
    okurken aklıma bu geldi. ki undefinable söylemiş:)

     

    mehmet akif on 10 Eylül 2009 03:00

    kartlarda gezinen para ne oluyor :p
    neden cebim boş

     

    wmina | queen elisabeth on 10 Eylül 2009 07:38

    vay bee... çok akıllıca :D:D tek fark devlette gezinen 100 dolar değil ve biz okdr hızlı harcıyoruz ki o para bizim elimize gelmeden gidiyo =))

     

    SerpiL on 12 Eylül 2009 08:02

    çok güzelmiş:)

     

    Rouge on 12 Eylül 2009 14:03

    söylemedin ama bugraa.
    meraktan orta yerimden çatlym mı istiyorsun?

    ne dedikodusu O.o

     

    Rouge on 12 Eylül 2009 15:28

    bu kadar mı!
    hani içerik hani açıklama./

     

    delininbiri on 12 Eylül 2009 15:46

    sen bana hiç uğramıyorsun artık..yorumlarını özledim :)

     

    Rouge on 12 Eylül 2009 16:03

    ay ne meraklıyım :$
    iyi mi kötü mü?
    uf cok gizemli konuştun ama sende./
    evet ki toplanmşsnz bi güzel okudum blog ortamnı cok seviyorm ne güzel bunu bende istiyorum bi gün. ^^

     

    Bugra on 13 Eylül 2009 05:25

    -D-, Evet! Kim bilir, döner dola$ır :P

    Bayanku$, bencede :)

    La Rouge, hahaha! Tutma kendini, söyle! :)))

    Ecem, :) Benimde aklıma o gelmi$ti.. :P

    Mehmet Akif, O'da dönip dola$ıp.. Neyse :))

    Wmina, ah bir 100 $ olsa $imdi di mi :P

    Serpil, :)

    Rouge, dedim ki :)

    Deli.. Sana bir mail atmayı dü$ünüyordum ki sen yazmı$sın.. Ben de çok özledim senin o güzel yazılarını ama, zaman konusunda biraz sıkıntı ya$ıyorum bu aralar. Saçma bir bahane gibi gelebilir ama öyle maalesef.. Ama hiç dokunmadım yazılarına, 10 tane oldu.. Hepsini teker teker, yava$ yava$ okuyacağım! Özledim resmen :/

     

    delininbiri on 14 Eylül 2009 06:18

    yok canım saçma değil..ben de öyleyim bu aralar..okursun bi ara :))

     
  • Yorum Gönder