Uyarı : A$ağıda okuyacaklarınızın hepsi gerçektir ve kendi ba$ınıza asla denememeniz tavsiye edilir. Hatta, ba$kası varken de :)

Efenim.. $imdi ben Dede konusunda biraz hassasım bilirsiniz belki. Fakat bu hassasiyetim sadece Baba'nın Baba'sında geçerli.. ( Çok baba bir adam gibi bir kullanım değil, Baba tarafında ki Dede :) ) Neden mi ? Anne tarafından olan Dede ile biraz sorunluyuz. Zira kendisinin alkolle arasının a$ırı iyi olması durumu bu hale getiriyor. Bu yazıda biraz O'nu anlatmak istiyorum izninizle.. Gerçekten hakkında büyük efsaneler(!) var. Birçoğuda birinci ağızdan, Anneanne'den dinlenmi$tir.. :)

$imdi, söylediğim gibi Dede fazla alkol tüketiyor. Burada ki fazla kelimesinin altını çizmek istiyorum. Konuya $öyle bir soru ile ba$layalım dilerseniz..

Bir insanın kanında ki alkol oranı maksimum ne kadar olabilir?

Dede içiyor.. İçiyor ve bir bakmı$sınız yine içiyor :) $u aralar $arap favorisi, burada kendince bir açıklama da bulmu$ " Kalbe yararlıymı$ " diyor. Peki diyoruz.. Günde yakla$ık 5-6 $i$e $arap tüketiyor Dede. Yemek yok, su yok, uyku yok ! Sadece günde 1 Litre sütten yapılmı$ sütlaç. O da pirinçli olacak mutlaka, e ba$ka türlü tutmuyor :) $arapçı diyenler olabilir, bu hafiflemi$ hali.. Bir gün içip ertesi gün içmese yine kısmen göz ardı edilebilir bir durum çıkacak ortaya. Fakat, hayır. Bir ba$ladığında minimum 5 ay içiyor Dede :) Bakın tekrarlıyorum, 5 ay durmadan, yemek olmadan, arada 1-2 saat uyuyarak, su olmadan, her gün 5-6 $i$e $arap içerek ya$anabilir mi ? Normal de Hayır demem gerekiyor. Hele ki bahsi geçen insanda Kalp, $eker, Yüksek Tansiyon, Damar tıkanıklığı varken üstüne 4 kez midesinden ameliyat olmu$ ise..

İ$te böyle bir potansiyeli olan bir dedem var. Arife günü tekrar ba$lamı$.. Ama tabi bu seferki ba$langıç biraz sert olmu$, çabuk çarpmı$.. Ne mi içiyor ? Kolonya - Kola.. İnsanlar normalde Vodka - Kola, Cin - Kola gibi $eyler içer.. E Viski - Kola seçeneğini de sevenlerin sayısı az değil tabii.. Ama Kolonya - Kola nedir ki ? Neyse, aldım elinden materyallerini, koydum $arabını önüne $imdi mutlu ve mesut.. Sanırım :/

Gelelim efsanelere.. Burada birkaç noktada gülme garantisi veriyorum. Gülebilirsiniz çünkü biz ağlama faslını çoktan geçtik ..

Efsane 1 :

Efenim gençliğinde bu insanlar paraya para demiyorlarmı$.. Hani o dönemde, keyfi geldiğinde buradan İstanbul'a taksi tutacak bir bünye. Bir gün içiyor içiyor, Kanlıca'da ki yalıda denize girmek istiyor Pa$a.. Atlıyor taksiye gidiyor. Fakat iki adet taksi var. İstanbul'a vardığında anlam veremiyor kimse. Birden.. Gidiyor, taksinin ön kapısını açıyor ve ön koltukta bulunan Fötr $apkasını alıyor.. Meğer $apkasının ön koltukta seyahat etmesini istemi$ Pa$a ve ayrı taksi tutmu$.. :)

Efsane 2 :

Yaz günü köyde.. Eski$ehir'in yazıda pek kurak olur buralılar bilir. Dede ve babası Rakı içmek istiyorlar. Fakat bir yerden sonra Su doldurmanın onlar için i$kence haline geleceğini dü$ünerek ne yapsak ne yapsak diyorlar. Köyün çe$mesinin yanına bir sofra kurduruyorlar.. 3 gün oradan kalkmadan içiyorlar. E tabii, çe$me sürekli akıyor. Doldur doldur iç. Pehhh !

Bu kadar değil ama diğerleri pek yazılabilecek türden $eyler değil.. Ben çok gülüyorum ama alı$tığımdan sanırım, duyunca bozulanlar da pek çok oluyor :) E arada benim de ya$adığım bazı hatıralarım var pek tabi..

Mesela,

Bir gün bir telefon geliyor, Dede'ne ula$amıyoruz bir kontrol edermisin diye.. Dayı ile gidiyoruz eve.. Eski$ehir Adalar'da eski bir binanın zemin katı.. Kapıyı çalıyoruz açan yok, telefona bakılmıyor.. Ne yapsak ne yapsak.. Camdan girelim dedik. Dayı bir omuzla attı beni cama. Bir de ne görsem, Dede kanlar içerisinde yatıyor yerde. Üstünde bir atlet var ama kıpkırmızı olmu$.. Kapıyı kırarsın, apar topar hastaneye.. Bir yandan söyleniyoruz, " Kesin birine sata$tı biride vurdu bıraktı böyle. " diyerek.. Hastaneye gittiğimizde doktorlar oraya bakıyorlar bir$ey yok, buraya bakıyorlar bir$ey yok.. Orta ya$larda bir doktor gelir, ağzını açar dedenin koklar.. Oh, le$.. Ne mi ? Kolonya.. Alkol bitince yine kolonya ya asılıyor, e alkol kanı sulandırıyor ve ağzı burnu kanıyor.. O günden beri, ne zaman hastaneye gitse " Talat Amca'yı yine getirdiler " cümlesini duymamız çok a$ikar oldu.. :)

Sonra.. Bunu ben görmedim aslında, yani olay anında orada değilim ama $ahsı bizzat gördüm ve kesinlikle emin oldum..

Dayı'nın Bursa'dan bir arkada$ı geliyor. O sırada Dede yine alkolün zirvesinde tabii.. Dayı'da arkada$ına anlatıyor, " Ne kadar olabilir ki? " tarzında bir yakla$ım ile kar$ıla$ınca gel götüreyim seni de gör diyor. Bu arada $unu da belirtmekte fayda var ki, görecek olan Abi'nin de alkol ile arası pek pek iyi.. :) Neyse bunlar gidiyorlar.. Gittikten 10 dakika sonra Abi evden ağlayarak çıkıyor.. Ve inanın o günden beri o adam ağzına içki sürmemi$tir.

Kuzen, senin de var bildiklerin biliyorum :) Buyur anlat dilersen :)

İ$te alkol böyle bir$ey.. İnsanı, insanlıktan çıkartıyor. Yukarıda yazılanlar gülünesi $eyler olabilir ama biraz da ibret almak gerekiyor sanırım. Benim önümde böyle bir örnek var, dikkatli olun.

Bu arada, bilgisayarımda olu$an bir sorundan dolayı okuduğum blogların hepsini kaybettim.. Ama bu gece herkesi tekrar rahatlıkla okuyabileceğim sanırım, geliyorum :)

Mutluluklar herkese, dikkat :)


edit post

13 Reply to "Kola & Kolonya"

  • DORİS on 29 Eylül 2009 09:49

    ovvv, ne dedeymiş ama:)))
    gençlere taş çıkarır denen bu durum mu yoksa:))
    ama inşallah bırakabilir.(yazdıgım bu cümleye nedense inanmadım)

     

    gökkuşağında oturan kız on 29 Eylül 2009 10:56

    senin bu dedemi tatardı bugi?
    e et rakı tatarın hakkı boşa dememişler.
    babamda fena içerdi ama bu kadar değil. sadece yemek yemeden içmeleri kısmı benzer. Ama bizimkini fena çaprtı karaciğer iflas etti sonrası malum zaten.

     

    Luna on 29 Eylül 2009 11:19

    Oy oy oy, ne dedeymiş ama :)

    Sevgiyle,
    Aynur.

     

    iki tane dövmesi olan bi kız on 29 Eylül 2009 12:02

    fund: bugiiiiim napıyosun
    bugi: keyfim yok hiç canım yaa:(
    fund: aa neden:( anlat bakim
    bugi: of ya dedem... böyle böyle böyle yapmış içmiş yine kolonya kola içmiş zaten böyle bi adam biri onun yüzünden alkolü bıraktı falan
    fund: hahahahhahahahhahahhaa

    derdine ortak olamadığım için özür bugim
    hahah ama çok tatlı bu dede!

     

    UndefinabLe© on 29 Eylül 2009 12:43

    Dedeni sevgiyle bağrıma basmak istiyorum.
    Düşündüm de... Düşünemedim, neyse.

    Ayık günler diliyorum dedene (=

    Bu mevzuyu da deşmek niyetindeyim, bil. (=

    -D-

     

    La Rouge on 29 Eylül 2009 12:59

    Aman Allahım!
    Efsane dedikleri bu olsa gerek

     

    Elizaphelia© on 29 Eylül 2009 13:03

    Babadan oğula, dededen toruna vs vs vs. =)

    öperim
    -N-

     

    bi dost on 29 Eylül 2009 20:23

    hacı kime çektiğin belli oldu dicem de Allah benzetmesin sonunu yani ya.. dedene de Allah yardım etsn, yazık.. olum ibret diyon, önümde örnek var diyon yine de hayvan gibi içiyon ona ne dicez :D

     

    ayarsız on 1 Ekim 2009 15:20

    kuzen bana pas atmışsın, ama alatılacak bişey yok ortada.. zaten biz anlatmaya başlasak bittiğinde o adam anlatış hızımıza bağlı olarak bir kaç litre alkolü daha siler yeryüzünden..

    o yüzden, bu konudaki keskin tutumumu da göz önünde bulundurarak "söz gümüşse sükut altındır" söyleminin altına sığınıyorum... dedeni de şarap şişelerine havale ediyorum.. ;)

    ps. ama dayanamadım ekliyorum. şu yukarda yorum yapan tüm insanlar (sen&ben dahil) bir araya gelsek ömür boyu içemeyiz onun ömrünün herhangi bir 10 yılında içtiğini..

     

    Finduilas on 5 Ekim 2009 18:00

    kolonya kola nedir yahu.. ovvvv deyip kaçarım.

     

    Finduilas on 5 Ekim 2009 18:00

    hatta abooov daha bi uygun. :p

     

    Best Wishes on 6 Ekim 2009 06:26

    Bunye dayanikli demek, her er kisi kaldiramaz bu zulmu...

     

    Ayşegül on 8 Ekim 2009 05:22

    Umarım bu durum sizde genetik değildir ve deden toruna 1 kuşak atlayarak geçmiyordur=)
    Keyifle okudum.. (ve de üzüldüm biyandan)
    Sevgiler..

     
  • Yorum Gönder