Bugüne kadar hep çevremdeki kadınları anlamaya çalı$tım nedense.. Kim bilir belki de o $ekilde daha mutlu olacağıma inandım. Yüksek bitkilerden yapılmı$, girdiğiniz zaman, birinin size yol göstermesi haricinde çok zor hatta mütemadiyen imkansız olan bir labirent gibi gördüm, mutlaka.

Bilmem hatırlarmısınız, bir film vardı.. Labirent içinde kaybolan ve bir daha asla dı$arı çıkamayan insanları anlatıyordu. Bende hatırlayamadım, maalesef.

E pek tabii aklı olan, mantığını kullanan insanlar girmezler böyle yerlere.. Ama $u merak denilen kavram yok mu, her$eyi yaptıran duygu bu bence. Mutlaka atılırsınız bu serüvene, macera gibi gelir ya hani.. Adrenalin salgılarsınız, heyecanlanırsınız hatta, kesinlikle.

Atılırız çünkü biliriz, o labirentin içinde - genellikle biz erkekleri - bekleyen iyi ve kötü sayısızca süpriz vardır. Yava$ yava$ ilerlersiniz, gördüklerinizin kar$ısında bazen $a$ırır bazen de ufak bir tebessüm ile mutluluğu hissedersiniz, genellikle. Ne olacağını kesinlikle bilemezsiniz o labirentte. Kadın'ın aslıdır, korkutucu.

Her zaman istemi$imdir, kar$ımda ki - ilgi duyduğum - kadının aklından geçenleri öğrenebilmeyi, mümkünse o söylemeden tahmin edebilmeyi. Hiç tereddüt etmemi$imdir labirentten içeri girmek için.. Çıkamadığım olmadı, maalesef(!). Ama büyük tuzaklar kar$ısında kalı$larım, güzellikler kar$ısında ki o sessiz ve sakin nefes alı$larım, dengeli.

E pek tabii Kadın bu. Her$ey onun elinde.. İzin verirse orada olursunuz, vermezse yapabileceğiniz hiçbir$ey yok. Hani bir laf vardır biz erkekler arasında ; " Dizginleri kadının eline vermeyeceksin. " Sizinde anlayabileceğiniz gibi böyle bir$eyin olduğuna inanmıyorum. Zaten onlarda olan bir$eyi nasıl onlara verebilirsiniz ki, çeli$kili.

Hadi girdiniz diyelim, öyle özgürce de dola$amazsınız. Kötü süprizler ile kar$ıla$tığımız zaman - biz erkekler - daha bir hırslanırız. İnatla bakarız her$eye, " Yapmak, etmek hatta ba$armak zorundayım. " deriz bir çoğumuz. Erkeğiz ya... Durum bu olunca çoğu zaman labirentin içinde dola$mak bir sava$a dönü$ür. Kadın savunmaya geçer, erkek acımasızca saldırır. Ki, bu saldırı - genellikle - erkeğin kendi ba$lattığı sava$ı daha en ba$ında kaybetmesine sebep olur. Ne de olsa kendini kapatmı$ bir kadına ula$mak asla(!) mümkün değildir, içgüdüsel.

Yazının ba$ından beri labirentten çıkmaktan bahsediyorum. Labirentin içindeyken kadın size asla çıkı$ yolunu göstermez. Eğer gerçekten(!) istiyorsanız bunu kendiniz bulmalısınız. Sadece vereceği ipuçları ile doğru yerlere gitmenizi sağlayabilir. Ama yineliyorum, bu asla çıkı$ olamaz, çıkmaz.

Neden mi ?

Bir dü$ünsenize, bir kadın aklına, dü$üncelerine her$eyden önemlisi kalbine girmenize izin veriyor. Belli ki bundan ho$nut oluyor. Peki bizler oraya girebildiğimiz halde neden ısrarla oradan çıkmak isteriz ?

O labirent içinde kendimize bir ya$am alanı olu$turmak yerine ? Emin olun, bir kere girdikten sonra, orada kalmayı hakederseniz kimse sizi zorla dı$arı çıkarmaz.

edit post

15 Reply to "Kadın ve Labirent.."

  • ay kopuğu(köpüğü) on 6 Temmuz 2009 02:40

    Hımmm.. güzel tespitler...

     

    gökkuşağında oturan kız on 6 Temmuz 2009 02:41

    evet katılıyorum kadınları anlamak zor. Ama inan erkekleride anlamak zor çoğu zaman düz mantık ama o düz mantık bizim aklımıza yatmadığı için anlayamıyoruz. Gerçi kendi adıma konuşayım. =)

    Bide sen niye bu kadar kadın erkek ilişkilerine taktın hayırdır =)

     

    keLebek on 6 Temmuz 2009 02:43

    Çok işimiz var sen nelerle uğrasıyorsun bug..
    cıx cıx cıx .. sırası mı şimdi =P

     

    zehra16 on 6 Temmuz 2009 02:55

    bence biz kadınlarda da durum hiç farklı değil;)

     

    La Rouge on 6 Temmuz 2009 04:29

    Hmm seni klonlayabilir miyiz :)
    Hem simit seviyor, hem mantıklı
    Olamaz ya:)))

     

    guguk kuşu on 6 Temmuz 2009 06:42

    vay be güzel tespitler. evet size labirentine alan bir kadın varsa ve sizde bu labirentte bulunmaktan hoşlanıyorsanız, iyisi ile kötüsü ile keyfini sürün, erkek olmak da baya zormuş valla bu arada ben hep aksini düşünmüşümdür:)

     

    paper doll.. on 6 Temmuz 2009 10:05

    yazını okuyunca aklıma pakize suda'nın bi sözü geldi..
    "hamamböceğini takip edeceksin!
    hamamböceği hızla bir istikamete doğru yol alırken, hiçbir engelle karşılaşmamasına rağmen aniden durur ve bambaşka bir yöne doğru koşmaya başlar. bunun nedenini çözdün mü kadınları da anladın demektir.''

    kolay gelsin :)

     

    perikizi on 6 Temmuz 2009 12:29

    sana mı kaldı bizi anlamak hıııh!

     

    Bugra on 6 Temmuz 2009 14:48

    ay kopuğu, te$ekkürler :)

    gökkuşağında oturan kız, valla sen de haklısın ne diyeyim.. Ben a$ık olmaya ramak kala hep böyle oluyorum i$te :)

    keLebek, i$lerimizi aksatmadan devam ediyoruz efenim, değil mi ? :)

    paper doll.., mutlaka dü$ünücem üzerine.. Mutlaka :)

    perikizi, a$kolsun ya.. Hem jerry dü$ünüyomu bakalım böyle $eyleri :P :D

    zehra16, bence biraz daha kolay i$iniz :)

    La Rouge, etrafına bak biraz.. Mutlaka çıkar o dediklerinin hepsine sahip biri.. Ben her zaman simit severim ama her zaman mantık arayamazsın bende :)

    guguk kuşu, bir bayanın dü$üncesini bu $ekilde kırabildim mi $imdi yani ben :)) Pek bi sevindim valla :)

     

    İrma on 6 Temmuz 2009 15:37

    labirete dışardan bakmak bile yeterince kafa karıştırırken içine girmek büyük cesaret ister erkek olsaydım kadınları anlamaya çalışmazdım:))

     

    Bugra on 6 Temmuz 2009 15:50

    İrma, Kutsal Kase'yi aramak gibi bir$ey.. Umarım demek istediğimi anlatabilmi$imdir :)

     

    SeiNeP on 6 Temmuz 2009 16:16

    şu filmin adI 'KÜP' mü acaba :)

     

    mots de verre on 7 Temmuz 2009 06:01

    labirent benzetmesini çok güzel buldum ancak labirent olan sadece kadınlar değil sanırım. "her insan bir bilmecedir" ; biri kesin söylemiştir diye tırnak içine aldım, yok söylemediyse eğer, her insanın içinde bir labirent vardır evet...

    bu labirentten çıkma isteği de o "düz mantık" denilen erkeğin aslında sonuç odaklı olmasından kaynaklı gibi. kadın daha çok süreç odaklı, çünkü bana hep öyle gelir ki, kadın aslında hali hazırda çözmüş bir çok şeyi, bu bir çok şeye erkek de dahil =)

    bunlar da genellemeden ibaret
    elbette, naçizane =)

     

    Nesli K. on 7 Temmuz 2009 13:44

    buğra.. bunu okumak bana çok zevk verdi..

     

    Bugra on 7 Temmuz 2009 15:07

    mots de verre, kesinlikle katılıyorum. Her insan ba$lı ba$ına bir bilmecedir. Bir erkek gözü ile bayanları anlatmaya çalı$tığım için bu kadar üstünde durdum sanırım. Ve, kesinlikle sadece sonuç odaklıyız. Hani bir laf vardır, amaca giden her yol mubahtır.. Aynen böyle. Te$ekkür ediyorum payla$ımın için :)


    Nesli, gerçekten çok sevindim.. :)

     
  • Yorum Gönder