Most açık hava konserleri kapsamında, bu ak$am bir konser veriyor Cesaria Evora..

Tanımayanlar için kısa bir bilgi vereyim dilerseniz..

İlk albümünü La Diva aux pieds nus adı altında 1988 yılında çıkardı. Portekiz'in Fado'larından tutun da Küba ve Afrika tınılarına kadar pek çok ruhu bulabilirsiniz $arkılarında. Yıllar boyunca fazla alkol ve sigaranın etkisiyle gerçekten tok bir sesi var. Biraz kalın ve mutlaka içten. Konserlerine kesinlikle çıplak ayakla çıkıyor.

Ayrıca 2003 yılında Grammy Müzik Ödülü'nün sahibi de olmu$ kendisi.


İki gün önce gelecek VIP listesinde ismini gördüğümde çok heyecanlanmı$tım. Yakla$ık iki yıldır tapıyorum zira kendisine. Hatta, o kadar ki bir çok ki$i verdiğim tepkilerin çok abartı olduğunu dü$ündü.

Bilmiyorlar ki O'nun $arkıları, sesi, müziği e$liğinde neler ya$adığımı, bana neler ya$atıldığını..

Dün otel'e giri$ yapmı$, tabii ben öğleden sonra olmadığım için göremedim. Sonra bu sabah. Kapıdan girerek yava$ yava$ ilerleyen ya$lı bir teyze ingilizce olarak " Dı$arıya nereden çıkabilirim " diye sorduğunda arkam dönüktü. O kadar tanıdık gelmi$ti ki o ses.. Birden fırtınalar koptu içimde, içim titreyerek döndüm. Donup kaldığımı anlamı$ olmalı ki, hafifçe tebessüm etti. " Buradan " diyebildim kekeleye kekeleye.. Masasına geçtiğinde yava$ça sandalyesini çekerek yardım ettim oturmasına. Ben sadece izliyordum, ne tek kelime edebiliyor ne bir tepki verebiliyordum.

Arada konu$uyor, yava$ hareket ediyor ve dünya umrunda değilmi$ gibi davranıyor. Ama bir kez daha anladım ki, o cdlerde dinlediğimden hiçbir farkı yok sesin. O kadar temiz, o kadar içten.

Biraz sohbet ettik.. Müzik, $arkıları, hissettirdikleri... Pek çabuk geçti.

Deği$ik bir takıntısı var. Espressosunu ve sütünü mutlaka kendisi ayrı bir bardakta birle$tirerek karı$tırmalı :)

Kalkıyor, yava$ça.. Bir sağa bir sola yalpalayarak gidiyor.. Ben arkasında bakıyorum, dü$ünüyorum, mutlu olduğumu hissediyorum.

O anda kafamda $im$ekler çakıyor, kendime kızıyorum.. Eski$ehir'den gelirken pek albüm getirmemi$tim yanımda. Ve 5 albümü'de Eski$ehir'de.

Yapacak bir$ey yok, imzalatmak isterdim ama yapılan o sohbet çok daha manalı.

Yarın sabah tekrar görü$mek ümidiyle !

Bu arada, beni en çok etkileyen düetlerinden biri olan Yamore' u dinlemek isterseniz $ayet $uradan indirebilirsiniz.

edit post

10 Reply to "Çıplak Ayaklı Diva ve Ben"

  • UndefinabLe© on 31 Temmuz 2009 13:30

    Gerçekten çok sevindim senin adına! Ben de çok sevdiğim bir sanatçıyla iki kere röportaj yapabilme güzelliğini yaşamıştım; ama bu çok başka yahu! Plan yok, program yok; pattadanak cup!
    Şarkıyı hemen alıp dinliyorum ;) Yorumu mail ile yaparım artık ;)

    -D-

     

    Evren on 31 Temmuz 2009 13:51

    benim hayatımdaki yeri bambaşkadır... sadece bir kez sahne performansını seyredebildim, şapşahane bi kadın :)

     

    keLebek on 31 Temmuz 2009 13:56

    zira,ben yazmisim gibi okudum (:

     

    keLebek on 31 Temmuz 2009 13:56

    mutlu oldum

     

    SiL BaştaN on 31 Temmuz 2009 14:42

    Ne mutlu sana sevdiğin bir sanatçı ile sohbet edebilmek. Mim işini unutmuş değilim ;İstanbul'dan döndüğüm de ilk işim yanıtlamak olacak Buğra kardeş...

    Sevgilerle...

     

    wakan tanka on 1 Ağustos 2009 01:35

    sayende güzel bi şarkıcı tandımı ve güzel bi şarkı dinledim =)

     

    öykününannesi on 1 Ağustos 2009 03:55

    heyecanlandım yahuu :)))
    süper olmuş...

     

    Bugra on 1 Ağustos 2009 12:20

    UndefinabLe©, böyle bir anda geli$en $eylerin heyecanı daha bir ba$ka oluyor dediğin gibi.. Her$ey doğal! :)

    Evren, dün ak$am da vardı konseri.. Mükemmelmi$, bende bugün izleyebildim. Kaçırmasaydın :)

    keLebek, zaten sen yazdın :) Mailime cevap lütfen efenim :)

    Sil Ba$tan, ahh.. Çok te$ekkür ederim :)

    Wakan, te$ekkür ediyorum zaman ayırıp dinlediğin için.. Ayrıca çok sevindim beğenmene :)

    Ablacim, gel sen birde bana sor o heyecanı :)

     

    pammuk on 9 Ağustos 2009 02:04

    nasıl güzel bir ses imiş..Kaçırmışız ama zararın neresinden dönersek kar diyerek hemen albümleri alınacak:)

     

    Bugra on 9 Ağustos 2009 02:09

    pammuk, kaçırmak deme bak buldun i$te.. :) Keyifli dinlemeler o zaman sana kocaman kocaman :)

     
  • Yorum Gönder