Uzun zamandır arkada$larımdan ya da buradan Elif $afak'ın A$k adlı kitabını dinliyorum. Daha hiçbir kitabını okumu$ değilim kendisinin.. Bakalım, bir gün belki :)

Kitabın kapağını hatırlıyorum az çok, pembe bir zemin üzerine daha açık pembe bir kalp vardı sanırım..

$imdi efenim, $öyle bir durum olmu$.. Kitabı okuyan erkek okuyucular, imza günlerinde bir $ikayetlerini dile getirmi$le roman(!) ile ilgili.. Her$ey çok normal.. Zaten, ele$tiriye daha doğrusu ele$tiri yapmaya çok açığız..

Lakin $ikayet, " Biz erkekler olarak kitabınızı çok sevdik, okuyoruz. Fakat toplum içine çıktığımız zaman kitabın kapağında ki renk, pembe bizi bozuyor, saklamak zorunda kalıyoruz. " olunca bir duruyor insan.

Tamam, kabul ediyorum. Benim de zamanlarım oluyor bu $ekilde önyargılı olduğum, korktuğum hatta. Fakat biraz dü$ününce diğer herkes gibi bende bazı $eylerin farkına varabiliyorum. Her erkeğin içinde yatıyor.

$imdi soruyorum, hayatlarına pembeyi bu kadar kolay sokabilen delikanlı erkekler.. Kızların ho$una gidiyor diye, pembe kazakları omuzlarına atanlar, bizler.. Giydiği t-shirtlerde, gömleklerde pembenin her tonu bulunan, hatta ayakkabılarında bile bu rengi saklama gereksinimi duymayan " bizler " .. Olay bir kitaba gelince mi bozuyor ? Gerçekten ilginç bir toplumuz biz yahu..

Hadi her$eyi geçtim, bu olayların üzerine yayınevi birde erkeklere özel(!) bir tasarım yapıyor. Ve gri bir tonda tekrar 20 bin adet basıyor kitabı. Neden? Biz erkekler göğüslerimizi gere gere kitabı ta$ıyabilelim diye. Çok komik ve ironik.

Lütfen, eğer birileri görürse bu kitabı bir erkeğin elinde.. Gri renkli olan ama. Bir iki tu$a basarak beni haberdar edebilir mi ? :) Gerçekten çok merak ediyorum..

Bir de, birileri romanın konusunu hafifçe anlatabilirmi rica etsem ? :)

edit post

18 Reply to "Tamam, hepimiz maçoyuz. Ama..."

  • guguk kuşu on 1 Ağustos 2009 13:20

    bir bayan olarak kapak rengini hiiiç beğenmedim. kitabın konusuna yakışmıyor ve baya cırtlak bir pembe.
    neyse, gelelim konusuna: mevlana ile şemsin ilişkileri temel alınarak hayatı doğru yaşamanın kuralları veriliyor kitabın içinde. okumanızı tavsiye ederim. sonrasında babı esrarla devam edilebilir.
    buarada bence kapak beyaz olmalıydı.

     

    wakan tanka on 1 Ağustos 2009 13:54

    siyah renkli kapaklı kitabı okuyan bir erkeği gördüm ve bundan blogumda bahsetmiştim, etrafındaki hiç kimse zaten adamla muhattap olmuyodu, dolaysıyla elinde o anda pembe de tutsaydı hiç bişey değişmeyecekti, ayrıca sanırım şunu da eklemelıim ki bu işin içinde sadece toplum baskısı var, aman elimde pembe gorurlerse ne diyecekler düşüncesi var....

    kitabın içeriğine gelince bir tarafta mevlana ve şems, diğer tarafta amerikalı musevi bir kadınla 21. yy şems'i aziz zaharanın ilişkisi var, muhakkak okumalısın, hayatın sırlarıda seni bekliyo kıtapta, kitap hakkında da yazım var blogda ;)

     

    Ayşegül on 1 Ağustos 2009 13:56

    Bence kitabın kapağı gayet güzel. Pembe bir kitabı elinde taşımayacak kadar "maço" bi erkeğin AŞK isimli bir kitabı da okumak isteyeceğini zannetmiyorum.
    Bazı erkeklerin bu tarz düşünmesi garip, ama yayınevinin erkeklere kıyak geçtiğini zannedip bir de gri kapaklı baskısını yapması daha da garip.
    Umuyorum ki, bahsettiğin versiyonlarını sadece yeni basım olduğu anlaşılsın diye farklı renkli bir kapakla satışa sunmuş olsunlar.

     

    LoLLa on 1 Ağustos 2009 14:18

    kitap iyi de farklı cilt olayı beni guldurdu :)
    gereksiz olmus, sonucta aynı içerik :/

     

    UndefinabLe© on 1 Ağustos 2009 14:27

    Hepten masraf bu "kompleksli" erkek yaratığı. Kompleksleri bir atalım, heh?!

    Şu " alem ne der" olayından kurtulduğumuz zaman gerçek bizler çıkıp cirit atacak ortalıkta. O günü bekliyorum, bekleyeceğim. Umutluyum da ha!

    Kitabı okumadım ama Elif Şafak dizisi yapmam lazım artık. Merak ediyorum. Aşk'ı da gri almak istiyorum. Evet.

    -D-

     

    Asortik Krep on 1 Ağustos 2009 15:10

    Bence tamamen pazarlama tekniği..
    Bu arada istemeden grisini erkek kardeşime aldım ama saçma buluyorum renk olayını ve sana katılıyorum.Sırf o kitabı okuduğunu göstermek adına pembe çok dikkat çekici bir renkti, süper kullanılabilirdi erkekler tarafından.Elinde gri kitap okuyan bir erkek görsem maço görünmek için kullandığını düşünürüm.Bu da onu itici yapar bence :)

     

    La Rouge on 1 Ağustos 2009 15:47

    Pembe racona ters
    hey allahım
    :)))

     

    keLebek on 1 Ağustos 2009 19:19

    sen maco degilsin cocum

     

    Tirnakli Bakla on 1 Ağustos 2009 20:34

    maconun onde gidenisin dude.

     

    Düşlerimin Gerçeği on 2 Ağustos 2009 01:28

    Ben kitabı okumadan önce kapağına ve de rengine aşık olanlardanım.Geçen kitap almak için dolaşırken bi baktım rengi solmuş:)O canlı renkten sonra gri bana öyle bir çağrışım yaptı.Nedenini öğrenince şok oldum.Pes hakikaten pes..Kitabı bile kendimize uyarladık ya daha ne diyim...

     

    Elizaphelia© on 2 Ağustos 2009 02:47

    Vitrine değil iklime kooöğmööönbeybi.

    :)

     

    Rodmank on 2 Ağustos 2009 04:32

    bende gittim inadına for men değilde pembe rengini aldım :)

     

    Bugra on 2 Ağustos 2009 08:51

    Guguk ku$u, te$ekkür ederim yorumun ve bilgilendirmen için.. Okuyalım bakalım :)

    wakan, hayatın sırları derken, mesela ? :)) Ayrıca kesinliklikle dediğin gibi toplum baskısı.. Okuyan zaten okuyor, ha pembe ha gri.. Peh!

    Ay$egül, basım konusunda o kadar masum dü$ünmüyorum maalesef. Bence çıkar meselesi. İlk satır! Kesinlikle, katılıyorum..

    Lolla, neyimiz normal :))

    -D-, bütün egolardan sıyrılmı$, komplekslerden arınmı$ ayrı bir cins çıksın bence :)) Hem sen, kitabı mı gri istiyorsun yoksa A$k(!)' ı mı ? :))

    Asortik Krep, yorumunu dikkate alacağım kesinlikle.. Pembe kitap bulmam lazım :P

    La Rouge, bozar adamı. :)

    keLebek, altında ki yoruma bir göz at istersen :)

    Tirnakli Bakla, harbimi lan. Objektif ol ama :D

    Düşlerimin Gerçeği, daha duurrr.. Bu ba$langıç bak neler neler göreceğiz :)

    -N- , TYTZ!! :)) Haha çok güldüm, güzel olmu$.. Öyle olmalı. Ama bilmiyormusun bizim insanımız alı$veri$ merkezlerinde dola$ır ama sadece vitrinlere bakar.. Tamam saçma oldu :D

    Rodmank, biliyorum sen de bendensin :))

     

    UndefinabLe© on 2 Ağustos 2009 10:17

    Elbette kitabı istiyorum en grisinden zira aşkla meşkle pek oyalanmıyorum bu ara ;)

    -D-

     

    wmina | queen elisabeth on 2 Ağustos 2009 15:59

    ya bebeyim sen bırak ikisini de ben hiçbirini sevmedim gittim inadına 5 milyona çakmasını aldım sonra da uykusuz'a sardım öyle geziyorum :D:D gerçi ilk defa bir kitabımı 10. sayfasında bırakmama neden oldu. Oysa ki Bab'ı Esrar'ı ne güzel okumuştum.... :D :D önemli olan kapak değil içeriktir.. eğer grisi çıkmasaydı pembe olsaydı da tüm erkekler okuyabilirdi, çok istiyosa gazeteye sarsın dimi ama

    "mesela potter ben ayakkabılarımı bağlarken tut dediğimde bile tutmamıştı pembe diye xD

     

    keLebek on 2 Ağustos 2009 17:34

    again
    again
    sen maco degilsin cocum!

     

    Tirnakli Bakla on 3 Ağustos 2009 18:15

    i ih..gayette objektifim sanmistim oysa. oylesin.

     

    öykününannesi on 3 Ağustos 2009 23:30

    Buğracım, sen maçoya hiç benzemiyosun.
    bence diilsin...
    Olsaydın,
    bu post'un "Aşk adlı romanın kapağı gri olsun! yoksa okuMAAM!" şeklinde olurdu :)

    Aşk'ı daha bitiremedim, ama bana Şems ve Mevlana'nın ilişkisi biraz tuhaf geldi :) Hayat'la ilgili mesajlar çok güzel ama...

     
  • Yorum Gönder