Uzun zamandır bir kitap dola$ıyor ortalıkta.. Benim rastlayı$ımsa bundan yakla$ık 1-2 ay öncesine dayanıyor.. Aslında tam bana göre, güzel noktaları var hayat ile ilgili.

Cherie Carter Scott'a ait olan kitabın adı " Hayat bir oyunsa, i$te kuralları " olarak geçiyor. Gerçekten tavsiye ederim, güzel bir ki$isel geli$im rehberi olmu$..

Biraz oradan alıntı yapmak istiyorum izniniz ile..

- Size bir vücut bah$edilecektir. Onu beğenebilir ya da ondan nefret edebilirsiniz. Ancak, kesin olan bir$ey varsa o da ömrünüzün geri kalanı boyunca onsa sahip olacağınız ve iyi bakmanız gerektiğidir.

- Muhtemelen hayatın her anı dersler ile geçecektir. " Yeryüzünde Ya$am " okulunuza kaydolduktan sonra, ya$anılan her olay, kar$ıla$ılan her ki$i potansiyel bir " Evrensel Öğretmen " olacaktır.

- Hatalara yer yoktur. Sadece yapılanlar sonucunda alınan dersler vardır. Sonuçta geli$mek bir süreçtir ve bu süreç içerisinde Ba$arı kadar Yenilgilerin olmasıda çok normaldir.

- Aynı anda ders almak gibi bir$ey yoktur. Bir dersi öğrenmeden, diğerine asla geçemezsiniz.. Öğrenene kadar tekrar edersinizi. Öğrenene kadar birçok farklı $ekilde kar$ınıza çıkabilir.

- Kolay ve zor dersler vardır.. Aslında kolaylar zor olanlardan daha da zor olabilir. Kolay olanları bir an önce öğrenip zor olanlara geçersiniz. Bu a$amada Acı, evrenin dikkat çekme yöntemi olmaktadır.

- Dersi öğrenmi$ olduğunuzu davranı$larınızın deği$mesiyle anlarsınız. Bir $eyin parçası, hiç bir $eyin çokluğundan kat kat daha iyidir.

- " Bura " dan daha iyi olan " Orası " asla yoktur. " Orası " dediğiniz yer " Burası " olduğunda yine " Buraya " kıyasla daha iyi gibi görünen ya da algılanan " Orası " olacaktır. ( Bu cümleyi çözene kadar gerçekten çok dü$ündüm :) )

- Diğer insanlar aslında sizin aynanızdır. Onlara bakarak kendinizi çok rahatlıkla tanıyabilirsiniz. Sonuçta kar$ı taraf sizin sevdiğiniz ya da nefret ettiğiniz bir $ey yapmadıkça onu sevmeniz ya da ondan nefret etmeniz mümkün değildir. İnsanlara iyi bakın !

- Ya$am denilen olgu tamamen size bağlıdır. Siz bo$ kağıdı alırsınız ve resim yapmaya ba$larsınız. Eğer siz yapmazsanız, mutlaka bir ba$kası yapacaktır.

- Gittiğiniz okulda Doğru ya da Yanlı$ diye olgular yoktur. Her$ey sonuç endekslidir. Yapabildiğinizin en iyisini yapın.



edit post

8 Reply to "Bir Oyunsa, İ$te Kurallar."

  • pammuk on 28 Ağustos 2009 03:47

    Diğer insanlar aslında sizin aynanızdır. Onlara bakarak kendinizi çok rahatlıkla tanıyabilirsiniz. Sonuçta kar$ı taraf sizin sevdiğiniz ya da nefret ettiğiniz bir $ey yapmadıkça onu sevmeniz ya da ondan nefret etmeniz mümkün değildir. İnsanlara iyi bakın !


    kesinlikle!!!

     

    zehra16 on 28 Ağustos 2009 04:05

    " Bura " dan daha iyi olan " Orası " asla yoktur. " Orası " dediğiniz yer " Burası " olduğunda yine " Buraya " kıyasla daha iyi gibi görünen ya da algılanan " Orası " olacaktır. ( Bu cümleyi çözene kadar gerçekten çok dü$ündüm :) )

    Aidiyet duygusu hakim bu cümlede.Ait olma ya da olamama,kendini hiçbiyere ait hissedememe,sürekli gitme isteği aslında ne gidebilmek ne de kalabilmek ikisinin arasında sıkışıp kalmak en kötüsü heralde..
    Ama her insanın mutlaka kendini ve huzuru bulduğu bir yer olsa gerek Bura'dan vazgeçemem dediği...

     

    Elizaphelia© on 28 Ağustos 2009 04:13

    Bence hep daha iyisini istemede olabilir, hep başka bi yere özenme.. - o burası orası cümlesinde-


    hepsi çok doğru ya, her yaşanılan kişinin "evrensel bi öğretmen" olduğu da evet evet,

    alıcam bu kitabı :D:D

    oh iyiki paylaştın canım benim öperim:D

    -N-

     

    ramazan on 28 Ağustos 2009 04:26

    insan aklını kullanıyorsa vardır.kullanılamıyan akıl neye yarar.onun bunun kölesi olur.ondan sonra gelsin şeyhler,şıhlar.
    hayat okulsa,akıl da onun öğretmenidir.

     

    Luna on 28 Ağustos 2009 07:18

    '- Kolay ve zor dersler vardır.. Aslında kolaylar zor olanlardan daha da zor olabilir. Kolay olanları bir an önce öğrenip zor olanlara geçersiniz. Bu a$amada Acı, evrenin dikkat çekme yöntemi olmaktadır.''

    Her biri çok iyiymiş maddelerin ancak ben bu maddedeki şu tanıma, -evrenin dikkat çekme yöntemi.- tek kelime ile bayıldım.

    Burdan izninle alııp, Feysbukuma kopyamalamak istiyorum.

    Kitabı da en kısa zamanda alıcam! Evet, yapıcam bunu! =)

    Paylaştığın için teşekkürler.

    Aynur.

     

    iki tane dövmesi olan bi kız on 28 Ağustos 2009 14:06

    - " Bura " dan daha iyi olan " Orası " asla yoktur. " Orası " dediğiniz yer " Burası " olduğunda yine " Buraya " kıyasla daha iyi gibi görünen ya da algılanan " Orası " olacaktır. ( Bu cümleyi çözene kadar gerçekten çok dü$ündüm :) )

    - Diğer insanlar aslında sizin aynanızdır. Onlara bakarak kendinizi çok rahatlıkla tanıyabilirsiniz. Sonuçta kar$ı taraf sizin sevdiğiniz ya da nefret ettiğiniz bir $ey yapmadıkça onu sevmeniz ya da ondan nefret etmeniz mümkün değildir. İnsanlara iyi bakın !

    bu ikisini çok sevdim

    aynam sensen şahane bi insanım ben mesela buğra:)

    orası burası olmasın diye çabalıyorum esasında bi de... burası olursa sıkılırım biliyorum çünkü. herşeyi elime geçirmektense uzaktan bakıp ağzımın sularını akıtırım daha iyi..

     

    UndefinabLe© on 28 Ağustos 2009 14:55

    Şevke geldim, okumalıyım!

    Öpüyorum can!
    -D-

     

    Bugra on 29 Ağustos 2009 05:16

    pammuk, ne güzel anlatmı$ değilmi.. Bence de kesinlikle ! :)

    Zehra, mutlaka vardır öyle yerler.. Senin de benim de.. Aslolan elinde ki ile yetinmek sanıyorum...

    -N- , evet tatlım. Aynen dediğin gibi, hep daha fazlasını isteme :) Ne demek, sevdiysen ne mutlu bana! :) Okuduğunda konu$alım bi :)

    Ramazan Abi, doğru diyorsun esasen. Sonuçta o okulda öğrenmemizi sağlayan, yaptıklarımıza sebep olan akıl. Öğretmen olmayan bir okul neye yarar.. Haklısın. Te$ekkür ederim.

    Aynur, ne izni yahu. Alabilirsin pek tabii :) Sevinmene sevindim bende :)

    Fund, $ımartırsan görürsün sonra :) Ama evet, bazı $eylere sahip olmaktansa uzaktan bakmak ile yetinmek güzel olabiliyor bazen. En azından büyüsü kaçmıyor :)

     
  • Yorum Gönder