Bir dü$ünsenize hayatınızı.. Hayatınızda önemli olarak algıladığınız $eyleri. Hatta ufak bir sıralama yapsanız, birinci olacak olan ne olur ?

Para? İ$iniz? Sevgiliniz? Aileniz? Hepsi ? Peki ya hangisi ? Hadi bir tanesini seçtiniz diyelim.. Bir soru sormaya daha hakkım olduğunu dü$ünüyorum.. Peki ya siz olmasaydınız tüm bu saydıklarınızın, sıralamaya soktuklarınızın ne değeri olurdu?

Etrafımda ki insanları sürekli gözlemliyorum. Kimileri sadece kendileri için ya$arken, kimileri de ikili ili$kilerde tamamen kar$ı tarafa endeksli ya$ıyorlar.. Tabii ki bu son söylediğimin sonu, mütemadiyen hüsran. Ne olursa olsun, öncelikle kendisi için ya$amalı insan. Kendine değer vermeli, önceliği her zaman kendinden yana kullanarak biraz kayırmalı hatta.

Ya$anılanları dü$ünün.. Sevgiliniz, aileniz, paranız, i$iniz. Hepsi sadece sizi mutlu etmek için var. O halde kendinize verdiğiniz önemin daha farkında olmalısınız sanki.. Tabii ki burada ki ince çizgiyi herkes görebiliyordur, eminim. Bencillik, a$ırı ego tatminleri ya da güç bağımlılıklarını iyi ayırmak lazım. Dü$ündüğüm, gördüğüm tek $ey, insanların kendilerine hakettikleri kadar önemi vermediği.

Buna bencillik olan bakan insanlar mutlaka olacaktır.. Birde $u yönden bakalım o zaman. Sizin, kendinizi mutlu etmek için yaptığınız her$eyin sonunda, sizi mutlu olarak gören çevrenizde ki insanlar da mutlu olacaktır.. Dolaylı yoldan onları da mutlu etmi$ oluyorsunuz. Bir ta$la iki ku$ vurmak deyimi burası için biçilmi$ kaftan :)

Vakt-i zamanında bende yaptım, ba$kası için kendimden uzakla$tım.. Kendimi bırakıp O'nun istediği oldum. Bir insanın bazı $eyleri görebilmesi için, iyi ya da kötü tecrübeler ya$aması gerekiyor kesinlikle. Ama tutamıyorum kendimi i$te...

Kendiniz olun, kendinizi mutlu etmek adına bir$eyler yapın hatta.. Bırakın roller sadece televizyonlarda, tiyatrolarda kalsın. Ne olursa olsun, size bah$edilen tek bir hayatınız var. Mutlaka zor olacaktır, hayat her zaman iyi $eyler göstermiyor. Ama umut etmek güzeldir. Umudunuzu asla kaybetmeyin. Yapmak istediklerinizi yapın, hayallerinizi süsleyen $eyleri imkanlarınız dahilinde gerçekle$tirmeye çalı$ın..

İ$ bu yazı, kısmen de olsa kendime yazdığım bir yazı. Blog'da yazılanları sürekli evirip çevirip okuduğumu dü$ünürsek gözüme sokulmu$ gibi olacağından eminim.

Son olarak bir $arkı var.. Bilirsiniz, Barı$ Manço'nun.. Ardından Ali Kırca seslendirmi$ti. Güle Güle Oğlum... Baba'yla aramızda olan çok büyük bir bağ olu$turur. Dü$ündüm de bu sefer, sadece Baba - Oğul'lara değil tüm insanlara gelsin..

Son nasihat..
Babam'dan kalan gibi,
Babam.
Ey Dedem'in oğlu, oğlumun Dede'si
Herkesin bir babası vardır.
Herkesin dedesinin oğlu, oğlunun dedesi.
Sizden önce geldiği dünyadan, muhtemelen sizden önce giden.
Siz kıyısında durursunuz o nehrin.
O gider..
Bir gün nehir kuruyunca fark edersinizi akıp giden suların altında ki ini$leri, çıkı$ları, sevinçleri, kederleri..
Nehir kuruyunca,
Saat durunca.
Ben nehrin suları çekilince gördüm babamı, kurumu$ nehir yatağında ki özlemlerini, kederlerini, acılarını..
Ömrün saati durunca gördüm.
Hayatın orta yerinde devraldıklarını bırakma kavgasındayken nelerden vazgeçtiğini, neleri terk ettiğini..
Nelere veda ettiğini.
Baba sevgisi hep vadesi uzun borçlara bırakılır..
Ama, vadenin son ödeme tarihini bilen var mı ki ?
Bir gün, nehrin suları ansızın çekilir.
Ömrün saatinde yorulur akrep ile yelkovan.
Kendinizi birden uzun bir selvinin önünde bulursunuz.
Onun içindir ki, hayatın orta yerinde size metanet, cesaret ve fazilet emanetlerini ta$ıyan emanetçiye te$ekkür edin.
Vadesi geçmeden.
Ben kestirememi$tim vadeyi..
Ondandır ödenmemi$ bir borcun yükünü ya$ıyarak geçiyor ömrüm..


edit post

10 Reply to "Sizin için değerli olan tek $ey .."

  • zehra16 on 15 Temmuz 2009 04:57

    Yazını okurken ilk aklıma gelen şiir "Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var" der ki Ataol Behramoğlu "Ömür dediğimiz şey ,hayata sunulmuş bir armağandır ve Hayat, sunulmuş bir armağandır insana.Son zamanlarda ben çok sorgular oldum bu değer konusunu hatta iki dkk once bı arkadasla konustum aynı konuyu "kendını cok fazla cezalandırıyorsun" dedı bana.Uzun tartışılası bir konu yazdıkların.şu konuda şanslı olduğunu söylemek istiyorum.Yazmışsın ya "Sizin, kendinizi mutlu etmek için yaptığınız her$eyin sonunda, sizi mutlu olarak gören çevrenizde ki insanlar da mutlu olacaktır.. Dolaylı yoldan onları da mutlu etmi$ oluyorsunuz."Eğer çevrende böyle insanlar varsa şanslısın demektir.Devran çoğu zaman böyle dönmüyor çünkü..

     

    keLebek on 15 Temmuz 2009 07:42

    'ben' olmasam bir çok şey olmaz.

     

    Asortik Krep on 15 Temmuz 2009 08:02

    Sen sorunca düşündüm hayatımdaki en değerli şeyi.. Oğlum :) Kalbimden ve benden de önce..

     

    UndefinabLe© on 15 Temmuz 2009 08:17

    Bilemedim ben şimdi... Oturup sorguladım kendimi. Soruya verdiğim ilk cevap "Kendim" oldu ama biraz kurcuklayınca önceliklerimin ne kadar kendim dışında olduğunu gördüm. İyi ki yazmışsın; bugün hayatımın geri kalanının ilk günü... Birşeyler değişmeli.

    Sevgiler!
    -D-

     

    SiL BaştaN on 16 Temmuz 2009 13:28

    öncelikler zaman dilimlerinde değişkendir insan için. Bebek süte muhtaçtır, çocuk oyuna, genç eğlenceye, orta yaş dosta ve aşka, kalan zamanlarda da sağlığa ve huzura öncelik verilir.

    Kaybedilmemesi ve ihtiyaç duyulan tek şey ailedir.

    Herşey gönlünüzce olsun, saygılar ve selamlar...

     

    Bugra on 16 Temmuz 2009 15:14

    zehra16, bakma.. Öyle olduğundan değil.. İstediğimden :/

    keLebek, evet.. " Sen " olmasan pek çok $ey olmaz.. Haklısın :) İyi ki varsın(!) :)

    Asortik Krep, o zaman kocaman sevgiler gönderiyorum ikinize de.. Ne kadar $anslı ki sizin gibi bir annesi var :)

    UndefinabLe©, yazıyı geçtim.. Ama yorumundan cidden çok etkilendim. Nedendir bilinmez ama deği$ik bir etkisi oldu üstümde.. Buna sebebiyet veren benim yazım olduysa da çok mutlu oldum.. Mutluluklar diliyorum kocaman :)

    SiL BaştaN, Ablacım.. :) Aile apayrı kesinlikle.. Yazıya baktım da aslında orda olmaması gerek sanırım, ama geldiği gibi gitmi$ i$te :)

    Sizlere de kocaman kocaman sevgiler :)

     

    öykününannesi on 17 Temmuz 2009 04:09

    Buğra, kızım için canımı veririm. Ama ancak "ben" iyi olursam, iyi hissedersem ve sağlıklı olursam sevdiklerime öncelik veya sevgi verebilirim...
    Mutlu ederim, mutlu olurum...
    "Sil baştan" ne güzel yazmış farklı yaşlarda farklı önceliklerimizi. Ama hepsi gene önce "kendi"ne çıkıyor.
    Sevgiler...

     

    SiL BaştaN on 17 Temmuz 2009 06:18

    Sevgili Buğracım (ablacım demen nedense pek bi hoşuma gitti.) Havada sıcacık bir kardeşlik sezinliyorum.

    Sevgilerimle...

     

    Bugra on 17 Temmuz 2009 07:08

    Tuğçe Ablacım, yorumun için çok te$ekkür ediyorum.. Kesinlikle, insan ya$adıkça öncelikleri deği$iyor sanırım.. Ama sonuç, sizinde dediğiniz gibi " Ben " oluyor.. Te$ekkür ediyorum kocaman. Bu arada Kelebek söylemi$tir sanırım ama ben sizi okuyamıyorum :/

    Ablacım, benim de pek bir içimden geldi size böyle hitab etmek :) Yorumunuza gerçekten çok sevindim, mutlu oldum pek bir :) Te$ekkür ediyorum :)

     

    öykününannesi on 17 Temmuz 2009 07:57

    "Hitab"a çok mutlu oldum :)
    Kelebek sorunu söyledi ama neden kaynaklanıyor çözemedim.
    Birsüredir takip ediyorum seni. Yazıların çok güzel.Kelebekle kaleminiz çok benziyor.İkiside güzel ikisi de edebi...

     
  • Yorum Gönder