Bu kadar keyifli bir günün ardından ne yapabilirim diye dü$ündüm kendi kendime.. Kendimi $ımartacak, ama aynı zamanda Abla'mada yararı dokunacak bir$ey olmalıydı. Dü$ün, dü$ün.. Salata yapmaya karar verdim.. Bütün bir yaz mutfakta çalı$acağım ya, gaza geldim resmen..

Sonra yukarıda gördüğünüz $aheseri! çıkardım ortaya.. Amanın sosu pek bir lezzetli oldu, hele ki kendisinin sosla ile münazara ettiği zamanı söylemek bile istemiyorum. Mazallah canınız çeker falan, birde erkek okuyucular var.. Aman :)

Pekii, tarif isteyenler geliyorum..

Efenim, ilk önce atom marul diye tabi edilen bitkiyi istediğiniz oranda doğruyorsunuz. Hissedilecek kadar büyük olmaları önemli. Daha sonra, dilediğiniz kadar domatesi " kabukları " ile küp $eklinde doğruyorsunuz.. Ve geldik i$in kilit noktasına.. Bugüne kadar salata yediğim heryerde bir türlü havucun tadını alamamı$tım.. Ak$am kafamda beliren bu ke$meke$e bir ı$ık yardımıyla cevap buldum.. " Ha Buğra bu havuçları biraz büyük doğra.. İnsanların ağzında katır kutur etsin... " Aynen böyle yaptım da, büyük büyük doğradım. Yuvarlak havucu dörde böldüm. Toplamda iki adet kullandım ama siz ki$i sayısına göre bunu bire indirebilirsiniz.( Yerine gelmi$ken, ablamı tebrik etmek istiyorum.. Zira dolaptaki havuçlar baya bir uzun süredir orada olacaklar ki kök salmı$lar. Evet, gerçekten.. Ekseniz havuç ağacı çıkacak :D )

Elimize eldivenimizi geçirdikten sonra harmanlıyoruz.. Hijyen bu $akaya gelmez. Kullanacağınız servis tabağında harmanladıktan sonra sosumuzun yapımına geçelin..

Peki Bug neler kullandın ?

Efenim 6 yemek ka$ığı yoğurt koydum.. Karı$tırarak sulandırdım. Bunun üzerine 13 saniye boyunca ince bir $ekilde akan mayonez ekledim. Takta ka$ık ile karı$tırdım. Maksat ablamın porselenleri çizilmesin. Hani $u marketlerde satılan sos kıvamına geldi. Ardından, bir yemek ka$ığı sirke ekledim, yine karı$tırdım.. O kadar biradan sonra ba$ımın dönmeye ba$ladığını farkettim. Dilediğiniz kadar Kekik, yine dilediğiniz kadar Pul biber, az biraz Nane ( Evet, Nane! ) Karı$tırıyoruz.. Sabredin farkı farkedeceksiniz. Daha sonra e$inizin! yada sizin damak tadınıza göre tuz ekleyerek biraz daha sulandırın me$hur sosu.. En son olarak 5 yemek ka$ığı ( Ben 9 saniye döktüm $i$eden :D ) zeytinyağı dökerek mükemmeliyete ula$ıyorsunuz.. Tabii sonunda da karı$tırmanız gerektiğini söylemiyorum :)

Hazırlamı$ olduğunuz servis tabağının üzerine dökerek servis yapmanız tavsiyemdir, zira insanlar yemek zorunda kalır :)

Mutluluklar, ho$ sofralar izleyicilerim :)



edit post

7 Reply to "Bugra Mutfakta...?!?!?!"

  • keLebek on 25 Mayıs 2009 12:22

    muffin karsılıgıı istiorum (:

     

    Bugra on 25 Mayıs 2009 12:25

    Güzel bi uzla$ma olabilir sanıyorum.. Kabul :) Ama aynısından isterim :D

     

    bi dost on 25 Mayıs 2009 12:29

    yuvarlak havuç ne oğlum:)) havuç dediğin uzun olur yuvarlağı da mı çıkmış :D

    bence o salataya bu sos gitmez.. cıxs ı-ıhh hiç beğenmedim, senden aşçı olmaz:))

     

    Bugra on 25 Mayıs 2009 12:41

    Ya bi dost, havucu doğra.. Göreceksin yuvarlakımsı bir$ey olacak.. Sos ve salata konusunda evde bulunana diğer 2 ahali pek bi beğendi.. Yıldıramazsın :P Hele ki eni$temin kar$ımda suyuna ekmek banarak yemesi ayrı bir mest etti beni :D

    Denemeden bilemezsin, bak hele bi dene :)

     

    bi dost on 25 Mayıs 2009 12:53

    peki madem, deneriz :P ama havuç konusunda ısrarlıyım, yanlış yazmışın yuvarlak havuç demicen, doğrayınca yıvarlaklaşan havuç dycen :P

     

    keLebek on 26 Mayıs 2009 00:14

    Bu yorum yazar tarafından silindi.

     

    keLebek on 26 Mayıs 2009 00:14

    yuvarlak havuçlarda poşetlerde hazır olarak satılmakta
    pek keyifli hatta yemesi ;)kuruyemişi andırıyor görüntüsü.

     
  • Yorum Gönder