Burada ki yazımda Kutsal Kase ile ilgili biraz bilgi vermi$tim.. Dün gece ve bugün biraz daha derinlere indim.. Biraz kafam karı$tı aslında, çok fazla isim geçiyor. Bakalım ne sade ve net $ekilde nasıl anlatabiliriz..

Kutsal Kase üzerine biçimlenmi$ iki adet efsane bulunuyor.. Bir tanesi $öyle, Hz. İsa’nın son Ak$am Yemeği’nde kullandığı ve ardından Arimatealı Yusuf’un, Hz. İsa çarmıha gerilirken damlayan kanlarını bunu kaseye doldurduğu betimleniyor. Diğeri ise, Kutsal Kase’nin aslında Magdalalı Meryem’i i$aret ettiği.. Ki bulgu ve ipuçlarına göre bu kulağa biraz daha mantıklı geliyor.

Temsili Resim

Tarihte birçok gizem ile yokolmu$(!) Tapınak $övalyeleri’ne ( Prieure de Sion ) göre de ikinci iddia geçerliydi.

Tapınak $ovalyeleri, kısaca anlatmak gerekirse Kutsal Kase ve “ Sangreal Belgeleri “ olarak adlandırılan bilgileri korumak ile yükümlüydüler.. Aynı $ekilde, Kutsal Kase ve belgelerin aynı yerde gömülü olduğunu kabul etmenin yanı sıra, bunun zekice hazırlanmı$ bir alegori ( Kısaca, bu hikayede ki ki$iler kurgu ürünüdür denemeyecek türden öykülermi$ :) ) olduğuna inanıyorlardı.. Ne olursa olsun insanlık tarihinin en fazla aranan simgelerinden bir tanesi olmayı ba$armı$.. Üstelik, Dikenli Taç, Çarmıhta kullanılan Gerçek Haç’ı geçerek..

Tapınak $ovalyelerine göre “ Gül “ sembolü sadece Kutsal Kase için kullanılmı$ bir imge olarak geçiyor bir çok yerde. Bunun için Gül’ün kullanılması ise sadece “ gizlilik “. Aynı yerlerde bir de adı “ Rosa Rugosa “ olan, Venüs yıldızı ile bağda$tırılmı$ bir gül çe$idi geçiyor. Bunun Venüs ile bağda$tırılması pek tabii akla “ Kadınsı “ bir imge olabileceğini getiriyor..

Aynı $ekilde Tapınak $ovalyeleri’nin önde gelen isimleri arasında Leonardo Da Vinci, Nicolas Poussin ve Anson ailesi gibi isimlerde vardı.. Ve bu insanlar gelecek ku$aklara bazı $eyleri anlatabilmek adına eserlerine deği$ik $ekillerde $ifreler koymayı ba$ardı.. Leonardo Da Vinci – Son Ak$am Yemeği ve Mona Lisa, Nicolas Poussin - Arkadyalı Çobanlar ve dönemin önde gelen ailelerinden olan Anson Ailesi’nin behçesine yaptırdığı Çoban Anıtı. Bu $ekilde yapılmasının sebebi de zamanımızda sanat değeri ta$ıyan eserlere değer ve önem verildiği için olabileceği söyleniyor..

Örneğin, Ferhat Kanarya bir ara$tırması sonucunda Anson Ailesi’nin bahçelerine yaptırdığı Çoban Anıtında bir$ey bulmu$.. Rölyefi ba$ a$ağı çevirdiğinizde yere diz çökmü$ olan çobanın bağcıkları ve ayakkabısı arasında “ LI “ ve “ CAX “ harfleri olduğunu iddia ediyor.. İddia ediyor diyorum çünkü ben göremedim.. Yüksek Çözünürlüklü bir fotoğraf arıyorum, bulursam payla$acağım.. CALIX, Latince’de kase manasına geliyor.. İngilizce çevirisi ise “ A vessel for drinking “ olarak geçiyor.

Ellerinde ki asaların " IV " $eklinde olmasının bir $ifre olabilirmi gerçekten?

Ardından olay, hiç tahmin bile etmediğim bir boyuta geldi.. Kim dersiniz ? Nostradamus.. Bu konunun gerçekliği hakkın pek bir $üpheliyim. Ayrıca bir vakit harcamak istiyorum. Ama kısaca $öyle özetleyebilirim.. Nostradamus’un 866 numaralı kehanetinde “ D.M.” harflerinden olu$an bir kitabeden bahsediliyormu$.. ( Kehaneti bilmediğim için –mi$ ) Ayrıca kehanet içerisinde bir kadın ve üç erkek ile ilgili bilgiler varmı$.

Kitabede bulunan D. ve M. harflerini görebilirsiniz

Buradan sonra kar$ıma birçok defa çıkan 866 sayısını incelemek istiyorum.. Gerçekten birçok yerde çıkıyor kar$ıma.. Ve ayrıca $u Four Seasons otelleri ile ilgili olarak ayrıca bir$eyler öğrenmek istiyorum.. Kurucuları, sahipleri vs.. Neden mi ? Bir yerde otelin kurucularının bugüne kadar saklanan “ Tapınak $övalyeleri “ üyesi olduklarını okumu$tum. Eğer böyle bir$ey olabilme ihtimali varsa otelin Sultanahmet’in malum yerine neden kondurulduğu konusunda birazcık aydınlanabilirim belki..

$u anda kafamdaki sorular,

- 866 neden bu kadar önemli ?

- Four Seasons ve kurucuları ile ilgili bilgiler…

- Ve eğer bu bilgiler doğruysa, tabir-i caizse bu adamlar Sultanahmet’de neyi(!) koruyorlar? Bakalım..

Bu kolay bitmeyecek.. Ama $unu söylemeliyim ki yok ben Kutsal Kase’yi bulacağım gibisinden bir amacım yok. Merak ediyorum sadece. Peki Buğra ne yapar ? Buğra merakından çatlar, tatili bırakır.. Cumartesi İstanbul’a döner.. :)


edit post

22 Reply to "Kutsal Kase ve Tapınak $ovalyeleri"

  • DORİS on 18 Haziran 2009 12:35

    bu iş beni cidden sarmaya başladı ama cok uzağım ve istanbulun hiç bir yerini bilmiyorum.
    benim bildiğim tapınak şovalyeleri siyonist ve hiç de öyle iyi insanlar değiller. bir bildikleri varsa insanlığa yararlıysa sırf kendilerinin olsun isterler. dikkatli ol tamam mı...
    yahu ben de geleyim..:(((

     

    Bugra on 18 Haziran 2009 12:53

    Ahh birde beni ne kadar sardığını bilsen :) Okurken heyecanlanıyorum resmen :)

    Gerçekten dediğin gibi sanıyorum.. Muhtemelen bazı $eyleri çıkarmıyorlar ortaya varlıkları devam ediyor ise. Ama tabi kesin yargılara varmak zor. Bakalım göreceğiz :)Yok canım sanmıyorum bir$ey olsun, ho$ alnımda ben Kutsal Kase'yi arıyorum yazmıyor :)) $u anda bende 500 Km ötedeyim, ama merak insanı öldürür diye bir laf varya.. Gerçekten böyleymi$ :) Sende duramazsın yakında yerinde bence :)

    Kitap buldum bir iki tane, sipari$ verdim.. Okuyacağım. Madem bu kadar ilgini çekti isimlerini vereyim istersen ?

     

    aşevi on 18 Haziran 2009 12:57

    Bu yorum yazar tarafından silindi.

     

    DORİS on 18 Haziran 2009 12:58

    evet çok iyi olur valla. tüm yaz kendimi yerim burada...
    kitapları gönderirsen bir bakmışsın ben de gelmişim kaseyi aramaya. dur bi de ben araştırayım internetten falan. belki ben de bir şeyler bulurum. bak görüyor musun, yavaş yavaş olaya dahil oluyorum, yakında görüşürüz:))))

     

    Bugra on 18 Haziran 2009 13:11

    Gönderirim tabii, ne olacak :) Bak bakalım, ama bir$eyler bulursan payla$mayı da unutma :)

    Farkındayım, görü$ürüz diyelim o zaman :))

     

    sidik yarıştıran kaplumbağa on 18 Haziran 2009 13:32

    off bende bayılırım bu tapınak şovalyeleri muhabbetine. Ama günümüzde kurumdan öte bir simge haline geldiiğini düşünüyorum. Karışık işler :)

     

    Bugra on 18 Haziran 2009 13:37

    Kaplumbaga, kurum olduklarını bende sanmıyorum.. Ama ne bileyim mantıksız da gelmiyor oldukları gerçeği.. Çok karı$ık :)

     

    keLebek on 18 Haziran 2009 13:54

    ben boğaz kenarındaki for seasonsı bilir oraya dair hayaller kurarım sadece arkadaş..(:

    davincinin şifresi filminde güzel işlenmişti bu konu nasıl atladın bug?
    kutsal kase aslında bir kadın rahmini ve iddalara görede isanın magdanalı meryemden olan çocuklarını ve onun kanını taşıyanları simgeliyordu..

     

    wakan tanka on 18 Haziran 2009 22:04

    Da Vinci Şifresini okur gibi iki gündür kutsal kase yazılarını okuyorum :)

    Konu hakkında gelecek bilgilerini de dört gözle bekliyorum =)

     

    keLebek on 18 Haziran 2009 23:08

    ayrıca deniz kum güneş varken
    ne kutsal kasesi ya ne kutsal kadesi arkadaş!

    =P

     

    keLebek on 19 Haziran 2009 02:07

    kase*

     

    Anonymous on 19 Haziran 2009 05:36

    Readerdan yazıların okunabiliyor artık değişiklik için teşekkürler...

     

    Bugra on 19 Haziran 2009 06:33

    wakan tanka, yarın geliyor yeni seri :))

    keLebek, Tatil biter bu çocuk döner :)

    Adsız, ya aslında ben bir$ey yapmamı$tım.. Daha doğrusu dü$ünüyordum renkler hakkında.. Ama çözüldüğüne sevindim.. :)

     

    ...RiGoR MoRtiS... on 19 Haziran 2009 07:41

    melekler ve şeytanlar ve hatta da vinci şifreside tüm bunlarla ilgili dimi? dha izlemedim sıradalar,eğr öyleyse öncelik veriiciimde :D

     

    Bugra on 19 Haziran 2009 08:05

    Aynen öyle Rigor.. Bence ilk sıralara ta$ınmaya bile değerler :)

     

    ryan on 19 Haziran 2009 22:53

    bende gelebilirim arkeolog lazımsa ayrıca istanbulun altındaki tüneller şeklinde bir arama ile google video yada youtube'te videolarada ulaşabilirsiniz yanlış hatırlamıyorsam national geographic yada discovery'nin bir belgeseli war dı sırf bu konu hakkında

     

    ozanseyhan on 20 Haziran 2009 03:11

    Dostlar; Kutsal kasenin hristiyanlar için ne ifade ettiğini daha iyi anlamanız için Monty Python and the Holy Grail (1975)filmini şiddetle tavsiye ederim. film absurd mizaha ilk örnek gösterilecek filmlerden biridir. Kutsal kasenin peşine düşmüş ingiliz kralı ve yuvarlak masa şovalyelerini anlatır...

     

    Bugra on 20 Haziran 2009 04:39

    ryan, desteğini görmek isterim açıkçası. :) National G. bu konuda iki adet belgesel çekmiş, ama bulabilirmiyim bilmiyorum.. Aynı $ekilde Kutsal Kase içinde bir belgeselleri var. Umarım bulabiliriz. Ayrıca, videolardan çok böyle bir harita bulunabilirmi, aslında bunu daha çok merak ediyorum.. Sen ne dersin ryan?

    ozanseyhan, filmleri duymu$tum. Ancak İstanbul'a gidince bakabilirim sanırım.. Umarım bunları da bulabiliriz... Te$ekkür ediyorum bilgiler için :)

     

    Anonymous on 26 Haziran 2009 07:20

    buğra
    bu konuyla sadece ben kafayı yedim sanıyordum ama yalnız olmadığımı görmek beni sevindirdi:)ilk olarak işe ayasofyadan başlamıştım.fetih sırasında akşemseddin ayasofyanın altındaki gizli dehlizlere ulaşmış ve ordaki kutsal emanetlerede. ayasofya 1. konstantin zamanından beri süleyman mabedide olarak geçerli olduğu için hepimiz biliyoruz ki çok kutsal ve emanetlerin orda yerin altında saklanmasıda çok doğal.emanetler fatihe teslim edilmiş biri hariç gerçi diğerleride daha sonra müslüman esirlere karşılık elimizden alınmış. cevab bulacak o kadar çok soru merak ettiğim o kadar çok konu var ki
    günlerdir araştırma yapıyorum kiliselere gidiyorum ayasofyada dolaşıyorum four seans hakkında bilgi topluyorum masonluk,gül ve haç kardeşliğiyle ilgili kitaplar okuyorum. bütün bağlantılar ayasofya ve kutsal emanetlere çıkıyor. o otelin oraya inşa ediliş aşamasında ki olanlar,17 bin metrekare alanda bulunan 1700 yıllık tarih nasıl yabancı şirketlerin eline verilir.bu konu üzerinde konuşulacak çok şey var arkadaşlar ayrıca çemberlitaş yaklaşık 5 yıldır restorasyonda biri bana bu süreç içinde orada çemberlitaşın dışında restore yapan birini gördüğünü söyleyebilirmi hayır çünkü adamlar üstüne değil altında radyo dalgalarıyla sessizce ilerleyerek araştırma yapıyorlar kutsal olan birçok şey bizde burnumuzun dibinde istenbulda ama biz bunları gizli güç olan tapınak şövalyelerinin eline bırakmak zorunda kalıyoruz göz göre göre...
    ayrıca ayasofyada bilmem hiç dikkatinizi çektimi yerdeki X işaretleri mason alfabesinin son dört harfini simgeliyor ayrıca bir daire şeklinde ayasofyanin tabanında dönüyor işaretler bunu biraz mason loca dizilişinin bir şeklinede benzetmek mümkün bunun hemen yanında eski apsis şimdiki minberin önünde masonluk işareti olan sion yıldızı ve onun hemen yanında masonluğun bir başka simgesi var şimdi soruyorum arkadaşlar ayasofya ve çevresindeki tarih bizimmi yoksa masonlar yada tapınak şövalyelerinin mi?

     

    elif on 26 Haziran 2009 07:30

    arkadaşlar biliyorum çok yazdım ama bir an önce bilinenleri birbirimizle paylaşalım istiyorum ayrıca yukarıdaki yoruma isim ya da nick ekleyemedim şimdi düeltiyorum
    görüşmek üzere...

     

    DORİS on 1 Temmuz 2009 02:02

    bugra kitapların adını neden vermedin:(((
    bi araştırayım bakayım kase nerdeymiş, elma dersem çıkacak mıymış:)))

     

    Anonymous on 25 Haziran 2010 05:50

    bu masonlar götoğlanlarıdır...

     
  • Yorum Gönder