Uzun zamandır burası hakkında yazmayı dü$ünüyordum ama bir yandan da pek bilinmesin, ke$fedilmesin diyerek bencillik ediyordum :) 

Neresi mi ? 

İstanbuldere.. 

Efenim burası Sapanca'nın yüksek tepelerine kurulmu$ bir köy aslında.. Fakat öyle bir yer ki, iki dağ arasında ki yamaçta huzur, mutluluk ve keyif adına her$eyi bulabiliyorsunuz.. $ehrin havasından uzak, ağaçlar içerisinde bir yer dü$ünün.. $ırıl $ırıl su sesi ve bununla beraber gelen sonsuz sükunet.. 

20 yılımı İzmit'te geçirmi$ olsamda ben bu mekanı yakla$ık 2 sene önce Eski$ehir'deyken ke$fettim.. Dayı ile ke$fettik daha doğrusu.. Gittikten sonra kopamadık. Çevremde ki insanlar birçok hikaye duymu$lardır burası hakkında, mabedim hakkında.. 2 yıl önceki doğumgünü mü de burada geçirmi$tim.. Ahh ne güzeldi.. :)

Geçtiğimiz seneye kadar her Pazar günü sabah yola çıkar, İstanbuldere'de bir keyif yapar geri dönerdik Eski$ehir'e. Bütün haftanın yorgunluğunu atmak bir yana, önümüzde ki hafta içinde enerji depolayabilirdik.. Ben bir$ey dü$ünmek için burayı tercih ederim, huzurlu.. İnsan her$eyi unutuveriyor. Eğer $ansınız varsa $iddetle tavsiye ederim, en azından bir gidip görün.. 

Öyle bir yer ki, sabahtan ak$ama kadar kızarmı$ ekmeğin üzerine tereyağı sürerek yiyebilirsiniz.. Ve pek tabii benim olmazsa olmazım, Rakı.. :) Merak eden olursa mekanda alkol de var.

Bu aralar pek fırsat olmuyor, ama çok yakında ziyaret edeceğim anla$ılan. Tek ba$ıma yine.

* Var mı böyle bir keyif ? Babam hep söyler " Keyif Pezevengisin Sen " diye, öyleyiz de galiba :)


Efenim, gittiğiniz zaman burada ki lokanta da tüm ihtiyaçlarınızı giderebilirsiniz.. Gerçekten güzel bir i$letme, sahibi de çok canayakın bir insan.. Siz oradayken, biri gelip masanıza oturursa anlayın ki odur :) İnanılmaz keyifli sohbetler gerçekle$ebiliyor.. Genelde insanlar buraya Alabalık yemek için geliyorlar fakat ben size $iddetle Kırmızı Et, Ahtapot Salatası ve Börülce Salatası'nı tavsiye ediyorum.. :) Hani derler ya, kağıt gibi bir et geliyor kar$ınıza.. :) 


Burada konaklama imkanınız da var.. Aydın Abi'nin ( Her gittiğimiz yerde böyle oluyor :) ) hem kendi oturduğu hem de 6 adet oda ile mükemmel bir hizmet verdiği bir pansiyon var. Buradan ona da ula$abilirsiniz.. Size bir tavsiye, eğer giderseniz arka tarafta bir oda seçin.. Tamaen ormanın içinde, balkona çıktığınızda doğadan ba$ka bir$ey görmüyorsunuz. Hani pek de romantik bir ortam :P Özellikle kı$ın, balkonda $arap içerken arkadan hafifçe çalan müzik
 e$liğinde dansetmek .. ( Allahım tutamıyorum kendimi :)) )

*Böyle güzel bir yer i$te.. Pansiyonda kahvaltı $ansınız da mevcut..

edit post

1 Reply to "Mabedim, İstanbuldere"

  • keLebek on 11 Haziran 2009 08:27

    ben gidicem misal buraya..
    gitmeden..gidicem...

     
  • Yorum Gönder