Bu yazıya ba$lamadan önce, kimsenin ideolojik görü$üne herhangi bir dokunma olmadığını; amacımın, sadece yanlı$ gördüğüm bir iki konuya dikkat çekmek olduğunu belirtmek isterim.

Bu sene 7. si düzenlendi bu Türkçe Olimpiyatları ve Kültür $öleni olarak adlandırılan organizasyonun. Muazzam bir olu$um gerçekten, inanılmaz bir emek var.. Takdir ediyorum. Fakat böyle bir organizasyonu sadece, TRT2, TRT Avaz, Samanyolu ve Kanal A’ nın yayınlamasına takıldım.. Neden ki ? Yayınlamayan kanallar neden yayınlamamı$tır, amaçları nedir ? ATV, Show, Star, Kanal Türk!’ ün  her$eyden önce Türkçe ile ilgili bir konu olduğu için bunu yayınlamaları gerektiği kanısındayım..

Yukarı da bahsettiğim kınama olayında bir$ey var sanki, hm? Nedense internet üzerinde yapılan ara$tırmaların sonucu hep, Fetullah Gülen ile alakası olduğu bilinen gazete, dergi ve televizyonlara yöneliyor.. Neden ki acaba ?

Gelelim $u ülke konusuna.. İlk sene 17 ülkeden 100 civarında yarı$macı katılırken, bu sene 115 ülkeden 700 civarında yarı$macı katılmı$.. Güzel bir artı$ gibi görünüyor. Fakat katılan her okulun altında Fetullah Gülen isminin yatması farklı bir soru i$areti. $imdi eğri oturalım, doğru konu$alım.. Dünya’da kaç ülkede gerçek! anlamda Türkçe eğitimi veriliyor ? Ya da kaç tanesini devlet destekliyor, bir bakmak lazım.. Ben size söyleyeyim, hiçbiri. Kimse Türkçe’ye muhtaç değil bu dünya ülkelerinde. Dolayısı ile bu nasıl bu kadar çok ülke, nasıl bu kadar çok öğrenci katılabiliyor? sorusunu akla getirmekte. Katılan okulların hepsi Fetullah Gülen’e ve kollarına ait. Ben 3 yıldır yurtdı$ı eğitim sektörü içerisinde aktif bulunuyorum. Kanada, USA, UK, Avustralya’da birçok kuruma Fetullah Gülen tarafından fon sağlanıyor. Kim aksini iddia edebilir ?

Neyse.. Araya serpi$tirilen birkaç eserden ba$ka geri kalanları tamamen tasavvufi.. Diyecek hiçbir $ey yok. Olabilir. Ama bu göstermiyor mu öğretilenleri, öğretilmek istenenleri ? Çocuklar seçmi$ olamaz herhalde ben bunu okuyacağım diye, değil mi ? Yineliyorum, Türkçe hangi ülkenin umrunda ki? Kendi dilimizi İngilizce, Almanca gibi diller ile kıyaslamayalım..

Peki bu olimpiyat ne için yapılıyor ?  Türkçe için mi ?  Yok, yok değil.. Saptırılmak diyebiliriz sanırım. Sanırım fazla oldu evet. Burada bulunan adreste M. Cebrail Altındağ adlı $ahsın yazdığı yazıyı okuyorum. Haber 7’ nin resmi web sitesi. Hiç deği$tirmeden yazılanı aktarıyorum ;

“ O mahşeri kalabalık içinde,İtalik bir programı sunarken verdiğim kısa bir ara sırasında, vatandaşlarımızdan biri yanıma geldi ve dedi ki; “Allah aşkına, neden yapılıyor bu kadar masraf, neden harcanıyor bu kadar emek, ALLAH AŞKINAGERÇEKTEN NİYE YAPIYORSUNUZ BUNLARI?” 

Hemen dilimin ucuna bir cevap geliverdi. Dedim ki; cevabım, sizin sorunuzun içinde saklı: ALLAH AŞKINA

 Burada verilmesi gereken cevap, Allah a$kına yerine Türkçe a$kına! Kim inkar edebilir ki ? Yazının devamını da okumanızı tavsiye ederim.

Neyse..

Son olarak, cesetizlerinden öğrendiğim bir dialog.

Eserler.. Bülent Arınç ile ufaklık arasında geçen dialog..

Bülent Arınç : Okuduğun $iirin kimin olduğunu biliyormusun?

Çocuk : Evet, Fetullah Gülen.

Eğer Türkçe’yi bu kadar önemsiyor, böyle bir organizasyon yapıyorsan; 

Atatürk’ü anlattırırsın, O’nu anlatan $iirleri okutursun..

Türkçe O’na aittir, Fetullah Gülen’e değil !  


edit post

18 Reply to "Türkçe Olimpiyatları ve Kültür $öleni"

  • keLebek on 8 Haziran 2009 12:39

    amaç?araç?fon?
    gelecek?geçmiş..
    hepsini sorgulamak gerek.nerden geldik nereye gidiyoruz..
    (b)alık gibi uyutulma çabası..

     

    gökkuşağında oturan kız on 8 Haziran 2009 12:41

    çok katılıyorum sana ya. Bide bi program yapıyorlar ülkeleri gezip oradaki Türk okullarını gösteriyorlar. Uyuz oluyorum. Bu hafta tesadüfen denk geldi Kırım'ı gösteriyorlardı. Bende Tatar olduğum için dikkatimi çekti ya orayada el atmışlar el atmadıkalrı yer yok..

    Baya uzun oldu gibi ama onların yaptıkları bu yorumların yanında hiç. Herşeyi yapan Atatürk ama işte böyle hazmedemeyenlerin yaptıklarınında karşısına geçilemiyor.

     

    Bugra on 8 Haziran 2009 12:52

    Buğra keLebek'e dedi ki...

    Evet.. Bizde, daha doğrusu büyük bir kısmımız alık gibi uyuyoruz..

    Buğra gökkuşağında oturan kız' a dedi ki...

    Sende mi tatarsın ? :)) Neyse, onlar bizim oralara gelmeden önce biz kurtarmı$ız kendimizi.. Yorum uzun olsun, hiç dert etme. Güzell, te$ekkür ediyorum kocaman. Hem senin yazın, hem yorumun için :)

     

    gökkuşağında oturan kız on 8 Haziran 2009 12:54

    bende sana sendemi tatarsın diim ? =)

    rica ederim ..

     

    Bugra on 8 Haziran 2009 12:58

    Buğra gökkuşağında oturan kız'a dedi ki...

    Has tatarım hemde.. Anne - Baba..

    Bknz : http://toslumbaga.blogspot.com/2009/05/dert-mi.html

     

    gökkuşağında oturan kız on 8 Haziran 2009 13:01

    aynen bende öyle anne baba ikiside Kırım Tatarı =) öz kalkım =)

     

    cesetizleri on 8 Haziran 2009 13:46

    ben ilgili yazımı yazdıktan sonra aldığım tepkilere bakarak diyorum ki evet var bu işte bir bokluk..
    Konu Türkçe olunca amacımız bu deyip susacağımızı zannediyorlar. Biz gayet memnunuz halimizden. Dünya dili olsun gibi bir düşüncemiz yok. Zaten değişmiş bir Türkçemiz var diğer kardeş ülkelerde daha temiz bir dil kullanılıyor. Elimde olsa bize öğretirdim Türkçe onlara değil. Yanlış yanlış yanlış.
    Ama inan asıl takıldığım şey, ben bir eğitimciyim ve çocukların yarıştırılmasına karşıyım. bana diyorlar ki piyano satranç olsa konu yarışsın dersin. hiç bile demem.. istemiyorum kardeşim 18 yaşından küçüklerin herhangi bir yarışmaya katılmasını doğru bulmuyorum. yetişkinler bile hüsran yaşıyor. Amerika'daydı sanırım şu malum herkesi şaşırtan kadın var ya, kadın ikinci oldu şu an hastanede.. psikolojisi alt üst olmuş. çocuklar için büyük sorun bu.
    şarkı yarışmasında kepaze olmalarına, şiir yarışması deyip İstiklal Marşı okuma bahanesiyle ağlatılmalarına, Türkçe Olimpiyatları adı altında sömürülmelerine karşıyım.!!!

     

    sidik yarıştıran kaplumbağa on 8 Haziran 2009 14:35

    aman toslumbaga feto kim allaşkına, nerden buluyorlar bu paraları.. Küresel güç odakları islamı evcilleştirmeye çalışıyor, fetoş hareketide bu amaç için üretilmiş bir kurum. Saçma sapan 3. dünya ülkelerinin fakir aile çocuklarını topla, istiklal marşını ezberlettir aaaa ne güzel dilimiz yayılıyor.. Walla feto gibi salma sümük ağlarım şimdi milli duygularımdan :D

     

    DORİS on 8 Haziran 2009 14:35

    sana sonuna kadar katılıyorum diyemeyeceğim bir türkçe ögr. olarak.
    kesinlikle fetullah gülenle bir alakam yok, hiç de sevmem kendisini. ve kesinlikle bu olimpiyatları her duydugumda aman ne iyi yapmışlar demek yerine içimde bir kurt dolastıgını hissediyorum...
    ama
    Kimse Türkçe’ye muhtaç değil bu dünya ülkelerinde.
    demişsin.
    bizim asıl kaybettiğimiz nokta da tam bu işte. kendine güvenmezsen sevgilin bile olmuyor. kimsenin bana ihtiyacı yok, ben kimim ki onlar yanında dersen bilim adamı olamazsın, arkadaş bile bulamazsın.
    Türkçe, dünya dilleri arasında en sık kullanılan beşinci dil.ve bilinenin aksine ilk sırada çince var.İngilizce ilk beşte bile değil.(nasıl kendimizi küçümsemeye alıstırıldıgımızı düşünün..)
    dünya nüfusunun yüzde 3'ü dilimizi konuşuyor..ama biz hala kendimizi küçümsüyoruz. ben türkçenin ne gizli yanlarını gördüm,, ne zenginliklerini gördüm.. ben bile görmüşsem düşün artık. o yüzden belirtmek istedim, yazın güzel olmuş ama dediklerimi de dikkate alırsan sevinirim:)

     

    bi dost on 8 Haziran 2009 15:36

    herşeyden önce, saygılı bir üslup kullandığın için takdir ve teşekkür ediyorum sana.

    konuya gelecek olursak da, neden bütün kanallarda yayınlanmadığını sormuşsun. herşey zamanla oluyor diyeceğim sana buğracım. 7 senedir oluyor bu olimpiyatlar, ve geçen seneye kadar diğer kanallar bahsetmiyordu bile adından. ama artık hemen hemen bütün kanallardaki programlar takdir etmeye başladılar bunu. belki daha önce bilmiyorlardı, belki senin ve bi çok kişinin yaptığı gibi, içinde bazı isimler geçmesi hasebiyle şüphe ile yaklaşıyorlardı. yakın zamanda çok daha fazla kesimler tarafından takdir göreceğini düşünüyorum, eğer bozulmada bu güzellikte devam ederse.

    demişsin ki, her araştırmanın sonucu fehtullah gülene çıkıyor.. yahu bunun gizli bir tarafı yok ki zaten:) bu organizasyonu yapan insanlar fethullah gülen cemaatindeki insanlar, onun hizmet diye addlandırdığı olaya gönül vermiş insanlar. tabi ki onun adıyla karşılaşacaksın araştırmalarında, bundan daha normal ne var? niye mit araştırmasıyla bulmuş gibi gizem katıyosun olaya ki? :)

    4. paragrafta yine f. gülenden ve onun kollarına ait okullardan bahsetmişsin, ki bunu az önce de açıkladığımı düşünüyorum.. evet, dünyanın dört bir yanında açılan Türk kolejleri onun sevenleri tarafından açılmıştır, o da sevenlerini böyle şeylere, Türk'ün ve müslümanın adını dünyaya duyurmaya teşvik ediyordur.

    tasavvufi eserlerden falan bahsetmişsin bir de. bunu şöyle açıklayabilirim sana sanırım.. bir müslümanın en büyük görevlerinden biri, tebliğdir. kendini müslüman olarak tanımlayan, kelime-i şehadet getiren herkes, dünyadaki ulaşabildiği, ulaşabileceği tüm insanlardan sorumludur. bu insanların, yani bu Türk okulları açanların amacı da, daha doğrusu amaçlarından biri de budur. bunu, müslüman olmayan, ya da "ben müslümanım ama başkasından banane, herkes kendi bacağından asılır, kim ne yapıyorsa yapsın" diyen zihniyetler anlayamaz ve anlamasını da bekleyemeyiz. sadece bilgi olsun diye yazıyorum aslında. yani başka ülkelerdeki başka dinlerdeki çocuklara, illa müslüman olun demek hakkımız asla yok ama, onlara islamın güzelliğini göstermek gibi bir görevimiz var, müslümanlar olarak, müslüman isek. bu söylediğimin yeterince açık olduğunu düşünüyorum, yok şöyleydi yok böyleydi diye cevap verecek kimse olursa, cevabım yine bu yazdıklarım olacaktır, o yüzden bidaha dönüp okuyabilirler. anlayana da sivrisinek sazdır zaten, anlamayana lafım yok.

    (Allah aşkına kısmını da yukarıdaki paragraf açıklayacaktır herhalde. Atatürk konusunda da sana şunu söyliycem, başka bir milletin insanı Atatürk'ü bilmek zorunda değildir bence, çünkü Türkiye'nin atasıdır o.. onu bilmekle de pek bişey kazanacağını zannetmiyorum bu bağlamda. Türkler tanımalı Ata'yı.. iyi tanımalı hem de, işlerine geldiği gibi eğip bükerek değil;)

    saygılarımı sunarım sana arkadaşım. umarım yanlış anlamazsın söylediklerimi, ki yanlış anlaşılacak bişey demediğimi sanıyorum ben şahsen kendim:)

    son bi dipnot: nurcu, abla, 7/24 risale okuyan bi insan değilim ben. olsam da kimseyi alakadar etmez ama bilinsin istedim, sadece gerçekten takdir edilesi şeyler yaptıklarını düşünüyorum..

     

    Bugra on 8 Haziran 2009 23:55

    Bugra cesetizleri’ne diyor ki…

    Farklı bir bakı$ açısı olmu$, bu $ekilde dü$ünmemi$tim aslında. Ama, kesinlikle haklısın.. Daha o ya$taki çocuklara manasız bir rekaber duygusu kazandırırsan ileride ne olacağını dü$ünmek bile istemiyorum.. Kim bilir belki de toplumumuz bu nedenle bazı $eyleri a$makta güçlük çekiyor.. Kim bilir..


    Bugra sidik yarı$tıran kaplumbağa’ya diyor ki…

    Benim takıldığım en büyük noktalardan biri de bu zaten kaplumbağa.. Eğitim, Türkçe ve din adı altında birçok $eyi yapmak istemeleri. Ve maalesef bunu ba$arıyorlar da.. Ağlayalım tabii, halimize :))


    Bugra DORİS’e diyor ki…

    Söylediklerin gerçekten çok mantıklı $eyler.. Fakat $öyle bir durum var, bizim Türkçe’yi dünyaya yaymak ya da bunu evrensel yapmak gibi bir amacımız varmı ? Bence yok, neden mi ? Çünkü, toplumda okuma – yazma oranının %87,6 olduğu bir ülkenin böyle bir amaçtan önce kendi vatanda$larına dili, Türkçe’yi öğretmesi gerekir diye dü$ünüyorum..

    Bu pek güven meselesi değil sanırım, yoksa dediğin gibi Türkçe kadar köklü kaç tane dil var.. Asla Türkçe’yi küçümsemek gibi bir niyetim yoktu, kimsenin de böyle bir dü$ünce içerisinde olacağını sanmıyorum… Ama bence dünyada en sık kullanılan 5. dil olmaktansa, İngilizce, Almanca, İtalyanca gibi yaygın konu$ulmasını tercih ederim.

    Pek tabii dü$üncelerini dikkate alacağım Öğretmenim :)


    Bugra bi dost’a diyor ki…

    Bozulmadan devam ederse demi$sin ya, bence kökten düzelmesi gerekiyor :)

    Hem, kusura bakma ama malum $ahsın adının geçtiği her yerde “ Hop, orada bir dur bakalım “ derim. Bundandır bu ismi bu kadar vurgulayarak, her ta$ın altında çıkmasına $üphe ile yakla$mam. Ama bunu bana dü$ündüren benim ideolojik kimliğim ya da ba$ka bir$ey değil, $ahsın kendisi ve yanda$larıdır..

    Kusura bakma bi dost, ama dünya çapında açılan okullarda ismi geçenlerin Türkçe’ye mi yoksa Müslümanlığa mı öncelik tanıdığını herkes biliyordur eminim. Benim bu konuda ki dü$üncem bu $ekilde, madem sen Türkçe’yi bu kadar seviyorsun.. E denizde kum sende para. Haydi gel Türkiye’de okuma – yazma seviyesini arttıracak bir takım çalı$malar yap. Hm olmaz mı ? Bu kadar çok insan madem Türkçe’yi bu kadar seviyor, Neden Türkiye’de yapılan okuma yazma öğretme faaliyetlerini yerin dibine sokup, dünyanın bir ucunda ki ülkelerde amacından saptırılarak açılan okullara bu kadar çok destek veriyor? Bu da kendi içinde ayrı bir çeli$ki değil mi ?

    Sonra dünyada ki kaç Müslüman kendine ait olan sorumluluğu biliyor ki ula$abildiği yerde ki insanların sorumluluğunu alsın ? Ama doğru söylemi$sin, okulları açanların amacı budur, ba$ka da bir$ey yoktur.

    Allah a$kına kısmını, o paragraf ile anlatmanı yanlı$ buluyorum, çünkü eğer sen Müslümanlığın güzelliklerini anlatmak istiyorsan buyur Kuran-ı Kerim Olimpiyatları düzenle.. Yapılıyor da bildiğim kadarıyla. Ama gözünü seveyim Türkçe’yi bu i$e karı$tırmasınlar.. Müslüman olan diğer ülkelerde Türkçe değil, genelde Arapça kullanılıyor.. Bu dilde yap ne yapacaksın.. Lütfen.

    Sonra.. Eğer ba$ka bir milletin çocuğu Türkçe’yi biliyorsa kusura bakma ama Atatürk’ü bilmek zorundadır. Eğer çocuk, İstiklal Mar$ı’nı okuyorsa Mehmet Akif Ersoy’u, Zeki Üngör’ü bilmek zorundadır. Ayrıca ben yukarıda ki yazıda asla Atatürk’ün siyasi yada liderlik kimliği hakkında bir$ey söylemedim. Söylemem de.. Ama eğer Türkçe diyorsak, bunu bu ülkeye kazandıran insanların sözü geçmeli, Türkçe’yi kullanarak ba$ka $eyler yapmak isteyen insanların değil.

     

    Loreathan on 9 Haziran 2009 07:14

    Off bende haberi gördüğümde, ne alaka bunca ülkeden bunca insan Türkçe konuşmak için yarışıyor diye hayret etmiştim. Altında yatanlar bambaşkaymış.

     

    Anonymous on 9 Haziran 2009 09:13

    merhaba arkadaşlar,
    fikirlerin bu şekilde özgürce tartışılabildiği güzel bir ortam burası. birkaç istisnayı dışarda tutacak olursak üslupta da belli bir seviye korunuyor.
    gelelim olimpiyat konusundaki düşünceme:
    öncelikle ben bir cemaat mensubuyum. bu harekete yürekten bağlıyım. doğru olduğuna inandığım işler yapılıyor. daha uygun bir yer bulsam oraya bağlanırım.ben bir fikir veya akım hakkında konuşmak istersem öncelikle o akımın peşinden giden kimselerle konuşup onların düşüncelerini alırım. çünkü ciddi hiç kimse aptalca veya yanlış olduğunu bilerek bir yolda gitmez. birbirini öldüren sağcı ve solcuların vatan sevgisi ortak paydasında buluşacak çok fertleri olduğuna inanırım. bir ortamda herkes saygılı bir şekilde fikirlerini izah etse kavgaların çok azalacağına kanaatim var.
    bu konuda da yorum yapan kimselerin kaçının bir cemaat mensubuyla konuştuğunu veya o okulları ziyaret edip incelediğini merak ediyorum. duyduklarımızla fikir sahibi olup yorum yapmak bizi yanlış sonuçlara götürebilir. kur'an bu davranışı yasaklamıştır. hem de bizzat peygambere yasaklamıştır. bu erdemdir.
    bu erdeme sahip olarak yorumları paylaşmak dileğiyle tüm yorumculara saygılarımı sunuyorum.

     

    Bugra on 9 Haziran 2009 12:37

    Buğra Loreathan'a dedi ki...

    Maalesef böyle.. Maalesef.

    Buğra Adsız'a dedi ki...

    İlk önce ho$geldiniz demek istiyorum. Ne olursa olsun her$eyden önce herkese saygımız var.. Dolayısı ile güzel tartı$malar olabiliyor çoğu zaman.

    Kesinlikle bu $ekilde olu$an tartı$ma ortamları insanların birbirlerini yıpratmak yerine geli$melerini sağlayacaktır, olmalıdır.. Yapmak istediğim de budur. Olmasını istediğim de..

    Yukarıda da söylediğim gibi bulunduğum sektör nedeni ile okulları çok iyi biliyorum. Eğitim anlayı$larını, öğretilerini.. Bir yere kadar anladığım bile söylenebilir hatta.. Altını çiziyorum, bir yere kadar..

    Ardından ara$tırma demi$siniz, gerek okulda olsun gerek günlük ya$antımda bu görü$te, bir cemaatin bünyesinde bulunan pek çok insan ile konu$tum, tartı$tım. Saygı duyuyorum. Kesinlikle çok haklısınız, kimse bile bile lades yapmak istemez. Ama nasıl bizim açımızdan sizinle alakalı bazı $eyleri görmek imkansız ise, aynı $ey sizin tarafınızdan da geçerli.

    Ayrıca, konu ile ilgili sizin bir yorumunuzu görmekte beni mutlu edecektir..

    Saygılar, sevgiler..

     

    Loreathan on 9 Haziran 2009 23:51

    @Adsız
    "duyduklarımızla fikir sahibi olup yorum yapmak bizi yanlış sonuçlara götürebilir. kur'an bu davranışı yasaklamıştır. hem de bizzat peygambere yasaklamıştır." demişssiniz.

    "duyduklarımızla fikir sahibi olup yorum yapmak bizi yanlış sonuçlara götürebilir" Kısmına katılıyorum fakat herhangi bir din tarafından yasaklandığı için değil, mantığım bu şekilde söylediği için sadece duyduklarıma göre hareket etmem veya yorum yapmam. Cemaat'ten olan akrabalarım tanıdıklarım var, o yüzden ben de iç yüzünü gayet iyi biliyorum, ve kendilerinde de bizzat tecrübe ettiği üzere, siz de din ile ilgili ufakta olsa bir kırıntıyı tartışmaya katmayı iyi becermişsiniz.

     

    deneme biir kii on 13 Haziran 2009 15:29

    Yazının, günlüğünün geneline bravo Buğra. Bir de Türkçeyi bu kadar güzel savunurken "$" illetini kullanmadan o alımlı "ş" harfini tıklayıversen ne güzel olacak.

     

    Bugra on 13 Haziran 2009 23:27

    deneme biir kii, te$ekkür ediyorum söylediklerin için :)

    Bu konuyu daha önce açıklamı$tım ama görmemen pek normal tabii ki, burada bulunan ( http://toslumbaga.blogspot.com/2009/05/buda-sana-kapak-olsun.html ) linkte belirtmi$tim. Aynısını kopyalıyorum sana..

    " Not : Daha önce Facebook'ta kar$ıla$tığım bir ele$tiriyi payla$mak istiyorum. Gelen mesajı aynen yapı$tırıyorum. " Bu kadar ahkam kesiyorsun sen neden ş harfi yerine $ kullanıyorsun ? " Verdiğim cevap ise $u $ekildedir, " İlgi ve alakan için te$ekkür ederim. Fakat klavyemde malum harf bozuk olduğu için " $ " kullanıyorum. " "

     

    deneme biir kii on 14 Haziran 2009 08:18

    Açıklama için teşekkürler ama yeterli mi be kardeşim? :) Böyle genç, akıllı ve yakışıklı bir üniversiteli için pek cılız bir bahane. ;)

     
  • Yorum Gönder